اولویت اول طرح ترافیک چیست؟

به گزارش افق نیوز / زهرا نژاد‌بهرام عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهاد اخیر معاونت ترافیک شهرداری تهران پیرامون تغییر در ضوابط و مقررات ورود به محدوده طرح ترافیکاظهار کرد: تاکنون هیچ لایحه‌ای در این خصوص در اختیار شورا قرار نگرفته است که بخواهد به عنوان قانون تصویب شود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: تنها پیش‌نویسی از مباحثی‌ در مورد تهیه لایحه‌ای در ارتباط با محدوده جدید طرح ترافیک‌ از سوی‌ معاونت ترافیک‌ شهرداری مطرح شده‌ که با شورا هم در میان گذاشته شده است‌.

وی افزود: به دلیل اینکه ابهاماتی‌ وجود داشت، قرار شد در جلسات آتی بتوانیم گفتگوهایی‌ با معاونت ترافیک‌ داشته باشیم‌.

نژادبهرام ‌با بیان اینکه یکی از محورهای قابل بحث طرح زوج و فرد خودرو است، ادامه داد: بررسی‌ خواهیم کرد که آیا در طرح جدید فقط محدوده مرکزی مورد توجه است‌ یا محدوده زوج و فرد هم لحاظ می‌شود و این موضوع در لایحه‌ای که شهرداری می‌آورد، بررسی می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی اقدامات صرفاً برای مواقع خاص است، اظهار کرد: وقتی هوای شهر به میزان بالایی از آلودگی می‌رسد‌ دیگر‌ طرح ترافیک‌ اثر ندارد‌ و آن وقت مقررات ترافیک‌ از درب منازل اعمال‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد در دایره وسیع‌تری از دایره‌ مرکزی شهر است، تأکید کرد: در طرحی که به شورا خواهد آمد، اگر برای این موضوع نیازمند موضع‌گیری بیشتری برای آرامش‌ شهروندان باشیم‌ حتماً مورد توجه قرار می‌گیرد‌.

نژادبهرام‌ با بیان اینکه طرح ترافیک ابتدا به خاطر کنترل ترافیک بود، بیان کرد: طی یک دهه گذشته به خاطر‌ آلودگی هوا این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرد و امروز‌ اولویت‌ اول از اجرای طرح ترافیک‌ کاهش آلودگی هوا است و بیشتر طرح‌های ترافیکی‌‌ای هم که اجرا می‌شود به همین خاطر است.