گروه : آخرین اخبار » استانها » خراسان رضوي » ویژه
ساعت : ۱۶:۱۴
شناسه : 241744
تاریخ : ۲۲ دی ۱۳۹۶
، هرچه بر عمر ملت می‌گذرد بوی تعفن اشرافیت بیشتر می‎شود ، هرچه بر عمر ملت می‌گذرد بوی تعفن اشرافیت بیشتر می‎شود

مردم به این حد از رشد رسیده‌اند که بین نظام و مسوولان خود فرق می گذارند، هرگز نظام خود را از فکر و رفتار مسوولان خود نمی‌خواهند بشناسند، اگر مسوولی با نظام رابطه‌ای ندارد هرکه بوده و هرچه بوده مردم قبولش نمی‌کنند.

امام جمعه موقت مشهد گفت: مشکلات و زخم‌های ملت بخشی مربوط به دشمن و برخی مربوط به مسوولان ماست.
به گزارش افق نیوز/ حجت‌الاسلام محمدتقی فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه دو هفته اخیر یکی از عرصه‌هایی بود که دنیا نگاهش را به ایران دوخته بود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری، سوم دی ماه در سخنرانی خود تحلیلی واقع‌بینانه از وقایع اخیر داشتند که من از همه جوانان می‌خواهم این سخنرانی را چندین بار بخوانند.
وی افزود: در این سخنرانی رهبری یک عیاری برای مردم ایران تعریف کردند که بسیار جامع بود، ایشان فرمودند “من لازم است از ملت عزیز ایران تشکر کنم، هزار بار نه یک بار، ملت ایران حقیقتا یک ملت رشید، وفادار، با بصیرت و زمان شناس است”، هرکدام از این صفات برای من طلبه کلی حرف دارد.
امام جمعه موقت مشهد با طرح این پرسش که ملت ما چگونه به این حد از تکامل و رشد رسیده که رهبر حکیم انقلاب اینگونه از آنها تمجید می‌کند، خاطرنشان کرد: دلیل اول این است این ملت دارای تفکر تشیع است، تفکر تشیع با فطرت انسان سازگار است، فطرت انسان تشنه تفکر شیعه است، این تفکر متکی به عقل است و رهبرانی بی نظیر و بی بدیل دارد و این تفکر انسان را به تعالی سوق می دهد.
فرزانه خاطرنشان کرد: این ملت جاذبه‌هایی از دو رهبر خود دیده‌اند که در تاریخ به جز از معصوم ندیدیم، دلسوزی، معرفت و شجاعتی که در آنها هست، این صفات آن قدر برای مردم پر جاذبه است که دل آنان با رهبری معظم انقلاب و امام راحل گره خورده است.
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه علت سوم، نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: مردم به این حد از رشد رسیده‌اند که بین نظام و مسوولان خود فرق می گذارند، هرگز نظام خود را از فکر و رفتار مسوولان خود نمی‌خواهند بشناسند، اگر مسوولی با نظام رابطه‌ای ندارد هرکه بوده و هرچه بوده مردم قبولش نمی‌کنند.
فرزانه با بیان اینکه چهارمین علت تکامل این ملت، پاسداری از خون هزاران شهید است، بیان کرد: برای این نظام هم شهید حججی داده شده هم شهید باهنر، مردم ایران با عظمت به این خون‌ها نگاه می‌کنند و حاضر نیستند این خون‌ها را پایمال کنند، مردم قدر شهدا را به خوبی می دانند.
وی افزود: عامل پنجم عشق مردم به ایران و وطن‌شان است، آنها اجازه نمی‌دهند قدم نجس آمریکایی و خوک انگلیسی وارد این خاک شود، این خاک را پاک و به خون شهدا معطر می‌دانند و اجازه نمی‌دهند که دوباره دشمن بر این ملت مسلط شود.
امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: این پنج عامل دست به دست هم داده تا رهبری چنین صفاتی را برای مردم و ملت ما برشمارد.
وی با اشاره به اینکه اما همین ملت در آن واحد با دو چیز رو به روست، گفت: اول دشمن و ثانیا با مشتی از زخم‌ها و مشکلات، دشمنش معجونی است از استکبار آمریکا، صهیونیسم خون آشام، خرپول آل سعود و سرمایه داران غرب، اینها دشمنان ما  هستند که این ملت موفق شد این دشمنان را در سال ۵۷ از کشور بیرون کند، از آن سال تا الان دشمنان هرکاری که توانستند کردند، هر پولی که توانستند خرج کردند تا بتوانند دوباره برملت ما مسلط شوند اما هربار تودهنی خوردند و هیچ جا به چیزی که می‌خواستند نرسیدند.
فرزانه با تاکید بر اینکه این ملت موفق شدند دشمن را از منطقه بیرون کنند، ادامه داد: هرچه بر این ۴۰ سال گذشته ملت ما قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده است، آمریکای مقابل ما نسبت به ۴۰ سال قبل ضعیف تر شده، خشم او هم به خاطر ضعف و ضربه‌هایی است که از ما خورده است.
وی خاطرنشان کرد: اما ملت ما چند زخم دارد و چند مشکل، بخشی از زخم‌ها را دشمن ایجاد کرده اما برخی دیگر طبق فرمایش رهبری مربوط به خود ما و مسوولان امروز، دیروز و گذشته ماست.
امام جمعه موقت مشهد گفت: اگر ملت در برابر این زخم‌ها آخ بگوید، با دو چیز رو به رو می‌شود، اول هجوم مگس‌ها، تا بگوید مرگ بر گرانی، مگس‌ها حمله می‌کنند، مشکل دیگر این است که سیاسیون و مسوولان وقتی مردم آخ می‌گویند به جای اینکه به فکر مداوای زخم آنان بیفتند شروع می‌کنند به یکدیگر پریدن و همدیگر را خراب می‌کنند.
وی با بیان اینکه مشکل اول ما مشکل محرومیت است، گفت: خانواده‌های زیادی دچار محرومیت هستند، این مشکل و زخم در ایران وجود دارد،  زخم دیگر زخم عدم پاک شدن جامعه از اشرافیت و اشرافی‌گری است، این اشرافی گری هم از نوکسیه‌ها است هم در برخی مسوولان وجود دارد، هرچه بر عمر ملت می‌گذرد بوی تعفن اشرافیت بیشتر می‎شود که بخشی از آن هم مربوط به مسوولان است.
وی با اشاره به اینکه زخم تبعیض، عدم عدالت، بیکاری و غارت ثروت عمومی و شخصی مردم توسط برخی موسسات مالی از دیگر مشکلات ملت ماست، گفت: بخشی از این مشکلات مربوط به دشمن است اما برخی مربوط به خود مسوولان ماست.