گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » شهری و رفاهی
ساعت : ۱۳:۲۸
شناسه : 241809
تاریخ : ۲۳ دی ۱۳۹۶
امواتی که مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند

آن دسته از مشمولانی که تا ۳۱ مرداد امسال شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند و پس از این مدت فوت شده‌اند، مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند.

سود سهام عدالت

آن دسته از مشمولانی که تا ۳۱ مرداد امسال شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند و پس از این مدت فوت شده‌اند، مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند.

افق نیوز/ از اواخر فروردین‌ماه امسال این امکان در سامانه سهام عدالت بوجود آمده است تا مشمولان سهام عدالت با ثبت شماره شبای حساب بانکی خود در این سامانه، از سود سال مالی ۹۵ شرکتهای حاضر در پرتفوی سهام عدالت در ماههای پیش‌رو بهره‌مند شوند.

بر این اساس از هفته گذشته نیز مرحله نخست سود سهام عدالت مشمولان به حساب آنها در حال واریز شدن است که مطابق آن مشمولانی که میزان سهام عدالت آنها یک‌میلیون تومان است (شامل مشمولان مددجوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیز افرادی که از محل آورده نقدی خود اقدام به تسویه مانده بدهی اقساط سهام خود نموده‌اند) بابت عملکرد سود سال مالی ۹۵ شرکتهای سرمایه‌پذیر، ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد که البته این سود به‌مرور و طی دو یا سه مرحله به حساب آنها واریز خواهد شد که در مرحله اول، این افراد ۵۰ هزار تومان سود می‌گیرند.

همچنین افرادی هم که سهام عدالت آنها کمتر از یک‌میلیون تومان ارزش دارد، به‌نسبت ارزش سهام خود سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد. بر این اساس سود سهام عدالت افرادی که مالک ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت هستند، در مرحله اول ۲۶۶۰۰ تومان است. البته مجموع سود پرداختی به این افراد در سال جاری حدود ۷۹ هزار تومان است.

بر این اساس دسته‌ای از مشمولان سهام عدالت هستند که پس از ثبت نام نهایی فوت کرده‌اند. در این زمینه در خصوص پرداخت سود سهام عدالت به این دسته از مشمولان باید گفت آن دسته از فوت شدگانی که تا تاریخ ۳۱ مرداد امسال شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت و پس از این زمان فوت کرده‌اند، سود سهام عدالت به حسابشان واریز خواهد شد.

از این رو سایر مشمولانی که پس از این تاریخ اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت کرده‌اند و فوت شده اند، در آینده پس از طی مراحل قانونی، سود سهام عدالت آنها میان وراث‌شان توزیع خواهد شد.

منبع: تسنیم