گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۲۱:۵۶
شناسه : 244521
تاریخ : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
نتانیاهو: تماس های بیشتری با آمریکا برای حاکمیت کامل اسرائیل بر کرانه باختری صورت می گیرد نتانیاهو: تماس های بیشتری با آمریکا برای حاکمیت کامل اسرائیل بر کرانه باختری صورت می گیرد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت: تماس های بیشتری با آمریکا برای حاکمیت کامل اسرائیل بر کرانه باختری و الحاق شهرک های اسرائیلی این منطقه صورت می گیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه گفت: تماس های بیشتری با آمریکا برای حاکمیت کامل اسرائیل بر کرانه باختری و الحاق شهرک های اسرائیلی این منطقه صورت می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم» نتانیاهو این سخنان را شامگاه دوشنبه در جلسه حزب لیکود در پارلمان (کنست) این رژیم بیان کرد.
به گزارش افق نیوز، وی در ادامه بر هماهنگی با آمریکایی ها به عنوان یک اهمیت راهبردی در این موضوع تاکید کرد و گفت: این اعلام، حاکمیتی و دولتی است و مربوط به شخصیت یا حزب خاصی نیست.
این درحالی است که کابینه رژیم صهیونیستی یکشنبه شب بررسی طرح الحاق شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری به این رژیم و گسترش حاکمیت خود بر این منطقه را به تعویق انداخت.
این اقدام حزب لیکود به معنای تصرف بیشتر اراضی فلسطین به دست رژیم صهیونیستی است. احتمالا این تصمیم در راستای درخواست دولت آمریکا از تل آویو برای مهار واکنش ها پس از تصمیم ترامپ اتخاذ شده است.
«دونالد ترامپ» ۱۵ آذرماه ۹۶ تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت امریکا به این شهر اعلام کرد.
این تصمیم، اعتراض ها و تظاهرات گسترده ای را در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی در پی داشته است.
کنگره آمریکا در ۲۳ اکتبر ۱۹۹۵ طرح انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کردند اما ترامپ براساس وعده هایش در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، اجرای این مصوبه را امضا کرد.
منبع: ایرنا