گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۷:۰۸
شناسه : 244553
تاریخ : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ: ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود هزینه صرف شده این کشور در خاورمیانه را ۷ تریلیون دلار اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: ترامپ: 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم

به گزارش افق نیوز/ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه افشا کرد که ایالات متحده طی ۱۷ سال گذشته ۷ تریلیون دلار برای تاثیرگذاری در خاورمیانه هزینه کرده است.

ترامپ طی پیامی در توئیتر خود نوشت: «این هفته، برای زیرساخت‌ها هفته بزرگی خواهد بود. بعد از هزینه کردن احمقانه ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه، اکنون زمان سرمایه‌گذاری در کشور خودمان است.»

روزنامه «واشنگتن پست» در این باره نوشت: ترامپ این ادعا را در زمان‌های مختلف، بارها مطرح کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد او حداقل ۲۱ بار این ادعا را تکرار داشته است.

کارشناسان و تحلیلگران نیز می‌گویند آمریکا حدود ۱٫۸ تریلیون دلار بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ برای جنگ‌های افغانستان و عراق هزینه کرده است.

بر این اساس، ارزیابی جامع‌تر از هزینه‌های آمریکا در خاورمیانه در مسائل مربوط به کشورهای عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان نشان می‌دهد که در بازه زمانی ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶، حدود ۳٫۶ تریلیون دلار هزینه شده است.

ترامپ در حالی از هزینه‌کرد دولت‌های قبلی آمریکا در خاورمیانه انتقاد می‌کند که خود او در بودجه پیشنهادی‌اش برای سال ۲۰۱۹ افزایش ۳۶ میلیوند لاری بودجه برای آنچه که «منزوی‌سازی کره شمالی و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران» خوانده، را پیشنهاد داد.