گروه : آخرین اخبار » آذربایجان شرقی » اخبار خطی » استانها » سیاسی » مجلس
ساعت : ۱۵:۱۸
شناسه : 246090
تاریخ : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان فساد را ریشه‌کن می‌کند/ تأکید بر لزوم جسارت قوای قضاییه و مجریه برای اجرای طرح

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان اینکه اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موجب ریشه‌کن شدن فساد می‌شود، گفت: اجرای این طرح، مستلزم جسارت قوای قضاییه و مجریه است.
 

خبرگزاری فارس: اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان فساد را ریشه‌کن می‌کند/ تأکید بر لزوم جسارت قوای قضاییه و مجریه برای اجرای طرح

ضیاء الله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به طرح نمایندگان برای اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: بعضی از مسئولان در پست‌ها و سمت‌های خود اموالی را به ناحق جمع کرده‌اند که این طرح هدفش آن است تا این اموال را به بیت‌المال بازگرداند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون در کشور افزود: به نتیجه‌بخش بودن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان مستلزم اجرای آن توسط قوای قضاییه و مجریه و جسارت این دو قوه در عملیاتی کردن آن است که در این صورت ما شاهد ریشه‌کن شدن فساد خواهیم بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اجرای این طرح سبب اعتماد هرچه بیشتر مردم به نظام و مسئولان آن می‌شود و وجود شفافیت و عدالت از مهمترین خواسته‌ها و انتظارات مردم از مسئولان است.

اعزازی خاطرنشان کرد: این طرح از سوی دیگر باعث می‌شود تا مدیران و مسئولان خدومی که مشغول خدمت هستند در مظان اتهام قرار نگیرند و زحمت آنها زیر سوال نرود و بین مدیران خدوم و کسانی که از رانت استفاده می‌کنند تفاوت وجود داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در این طرح کمیته‌ای پیش‌بینی شده تا در این کمیته اموال مسئولان اعم از رؤسای قوا و کلیه مسئولین موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در آن مورد بررسی قرار گیرد.