گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » شهری و رفاهی
ساعت : ۲۰:۳۸
شناسه : 246762
تاریخ : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
مسافران نوروزی شماره پلاک خودرو خود را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۷ پیامک کنند

به گفته رئیس سازمان جوانان مدت زمان اجرای این طرح از ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۲۰ فروردین ۹۷ است و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه ارسال درست شماره پلاک خودرو به ربات تلگرامی بهرفت به آدرس behraft_bot@ مراجعه کنند.

مسافران نوروزی شماره پلاک خودرو خود را به سامانه 1000147 پیامک کنند

به گزارش افق نیوز/ مسعود حبیبی با اشاره به اجرای هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با شعار “تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی”، اظهار داشت: این طرح از ۲۸ اسفند ماه ۹۶ آغاز شده و تا  ۱۴ فروردین ۹۷ با مشارکت قریب ۲۰ هزار نفر از اعضای جوان و داوطلب اجرایی میشود.

وی با بیان اینکه هجدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با تاکید بر استفاده از ایده های خلاقانه و ابتکاری اعضاء، در نهادینه کردن رویکرد ایمنی و سلامت سفر در بین هموطنان مراجعه کننده  به ۸۳۸ پست ثابت و سیار، اجرایی خواهد شد، افزود: شاخص ترین وجه تمایز هجدهمین مرحله طرح نسبت به گذشته، مشارکت دادن اعضاء در برنامه ریزی، اجراء و ارزیابی فعالیت‌های طرح به منظور ارتقاء کیفیت، اثر گذاری و تنوع در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان مراجعه کننده به پست های ثابت و اکیپ‌های سیار این سازمان است.

حبیبی اظهار امیدواری کرد: با بهره گیری از تجارب ارزنده سنوات گذشته در زمینه حساس سازی هموطنان نسبت به سلامت سفر، گامی موثر در جهت ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی ونیز تحقق اهداف استراتژی YES مبتنی بر تقویت نقش جوانان به  عنوان مدیران آینده برنامه های جمعیت و سازمان برداشته شود.

وی به اهداف اجرای طرح نوروزی سازمان جوانان اشاره و عنوان کرد: نمایش توان عملیاتی تیم های بشردوستانه این سازمان در حمایت از زندگی و سلامت انسانها، استفاده ‌از فناوری‌های نوین در تامین ‌امنیت ‌روانی ‌وکاهش ‌تلفات ‌انسانی مسافران، ﺗﺮوﻳﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از طریق ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ آﮔﺎهیﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ مردم در اﻣﺮ ﺣﻮادث و ﺳﻮاﻧﺢ، مشارکت حداکثری جوانان درارتقاء کیفیت و اثرگذاری فعالیت های طرح در بین هموطنان و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سازمان در ارائه خدمات  امدادی و بشردوستانه در سطح ملی و بین المللی از مهمترین اهداف طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

به گفته رئیس سازمان جوانان هلال احمر اجرای خدمات آﻣﻮزشی و فرهنگی با رویکرد بهبود رفتارهای ترافیکی هموطنان، ارائه خدمات امدادی – بهداشتی با رویکرد پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز در بین جوانان، ارائه خدمات بشردوستانه- عام المنفعه با هدف پیشگیری وتعمیق رویکرد اعلام شده درسطح جامعه و ارائه خدمات فرهنگی– مذهبی را از دیگر محورهای فعالیت در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

وی با بیان اینکه به منظور استفاده حداکثری از اعضاء در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافران، فعالیت های  پیش بینی شده در   پست‌های ثابت و همچنین از طریق اکیپ‌های سیار اجرایی خواهد شد، گفت: به علاوه کمپین ملی نه به تصادفات جاده ای با استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و … با دعوت از مردم برای پیوستن به آن، در صدد یادآوری نکات لازم ایمنی در هنگام رانندگی به مسافران و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر تصادفات در جاده‌ها و پیشگیری از تبعات خانوادگی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و … این معضل بود.

به گزارش هلال احمر-حبیبی در مانور آغاز طرح‌های نوروزی هلال احمر به اجرای مسابقه پیامکی بهرفت اشاره کرد و گفت: امسال در کمپین نه به تصادفات برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود که یکی از مهمترین آنها مسابقه پیامکی بهرفت است که توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و همراهی پلیس راهور برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه طبق آمار بیش از ۶۰ درصد علت تصادفات در نوروز عوامل انسانی است بر آن شدیم تا برای کنترل این عامل خطر به خصوص هنگام سفرهای نوروزی با برگزاری این مسابقه تلاش کنیم تا رانندگان بیش از پیش به رعایت قوانین عبور و مرور و عوامل خطر آفرین هنگام رانندگی حساس شوند.

وی افزود: بر این اساس هموطنان مسافر که در طول سفر به رانندگی بدون تخلف خود اطمینان دارند و فکر می‌کنند که تخلفی انجام نمی‌دهند، می‌توانند شماره پلاک خودرو خود را به سامانه ۱۰۰۰۱۴۷ پیامک کنند. شماره خودروهای دریافتی در پایان فروردین از پلیس راهور استعلام خواهد شد و در صورت تایید پلیس راهور مبنی بر نداشتن تخلف رانندگی در طول این ایام در قرعه کشی این مسابقه شرکت داده شده و از جوایز ارزشمندی بهرمند خواهند شد.

به گفته رئیس سازمان جوانان مدت زمان اجرای این طرح از ۲۵ اسفند ۹۶ لغایت ۲۰ فروردین ۹۷ است و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه ارسال درست شماره پلاک خودرو به ربات تلگرامی بهرفت به آدرس behraft_bot@ مراجعه کنند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اعلام آغاز طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در سال ۹۷، خاطرنشان کرد: این طرح امسال با مشارکت ۴۸۰ پست ثابت ۱۲ ساعته ، ۱۸۱ پست ثابت ۲۴ ساعته ، ۱۷۷ پست سیار ، ۳۷۶ خیمه نماز ، ۴۳۳ فضای دوستدار کودک و ۴۹۲ ایستگاه سلامت در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.