گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اجتماعی » اخبار خطی » بین الملل » حوادث
ساعت : ۲۰:۴۰
شناسه : 246764
تاریخ : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای با ۱۰ سرنشین در حوالی شهرکرد + نخستین تصویر از محل حادثه

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور از سقوط یک فروند هواپیمای شخصی ترکیه‌ای در حوالی شهرکرد خبر داد.

به‌روز رسانی | سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه‌ای با 10 سرنشین در حوالی شهرکرد + نخستین تصویر از محل حادثه

به گزارش افق نیوز/ رضا جعفرزاده در این باره اظهار کرد: این هواپیمای ترکیه‌ای از شارجه به سمت استامبول در حال پرواز بود که حوالی آسمان شهرکرد از رادار خارج شده و سقوط کرد.

وی با بیان این که تعداد مسافران این هواپیما مشخص نیست تصریح کرد: تیم‌هایی از هلال احمر برای عملیات جست‌وجو و نجات به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی نیز در این باره گفت: فرودگاه شهرکرد تحت پوشش رادار است و این هواپیما، پیش از سقوط درخواست فرود اضطراری نداشته است.

به گزارش تسنیم، هواپیما حدود ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو شده و در اردل “دورک” چهارمحال و بختیاری سقوط کرده است. حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری به خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات کامل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در منطقه اردل در حوالی شهرکرد نداریم.

وی با بیان این که این هواپیما از نوع بمباردیر CL60 و رجیستر کشور ترکیه بوده است، افزود: این هواپیما حدود ۱۰ نفر مسافر و خدمه داشته است. براساس آخرین اعلام که به سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته هواپیمای مذکور ۳ کرو پروازی و ۷ تا ۸ مسافر داشته است.

رضایی‌فر از تشکیل تیم تجسس برای این سانحه خبر داد و گفت: منتظریم که مرکز کنترل فضای کشور ارتباط مربوط به زمان محو شدن این هواپیما از رادار را به ما اعلام کند.

مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: باید برای تعیین زمان سقوط این هواپیما بازخوانی اسکوپ رادارها انجام شود.

وی تاکید کرد: فرودگاه شهرکرد تحت پوشش سیستم راداری مرکز کنترل فضای کشور قرار دارد.

بارش برف امدادرسانی را دشوار کرده است
فرماندار شهرستان کیار گفت: سخت گذر بودن مسیر و وجود برف امدادرسانی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

قدمعلی مردانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: نیروهای امدادی و هلال احمر به سمت محل حادثه حرکت کردند و هم اکنون به دامنه کوه رسیدند و پیاده حدود ۴ ساعت راه دارند تا با وجود باران شدید به محل سقوط هواپیما در روستای «دورک اناری» برسند.

در ادامه، نخستین تصویر از محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای را مشاهده می‌کنید:

در حال تکمیل…