گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دانشگاه
ساعت : ۲۱:۰۷
شناسه : 246773
تاریخ : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
«جبارعلی ذاکری» سرپرست دانشگاه علم و صنعت شد/ استعفای برخورداری پذیرفته شد

وزیر علوم در حکمی «جبارعلی ذاکری» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.

خبرگزاری فارس: «جبارعلی ذاکری» سرپرست دانشگاه علم و صنعت شد/ استعفای برخورداری پذیرفته شد

 به گزارش افق نیوز/ «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی «جبارعلی ذاکری» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.

در حکم وزیر علوم خطاب به ذاکری آمده است:

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت “سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران” منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با بهره مندی از تجارب همه اعضای هیئت علمی دانشگاه و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در صنعت و همچنین جامعه نیکوکاران حامی آموزش عالی، وظایف سرپرستی دانشگاه را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و مأموریت‌های تعیین شده برای آن دانشگاه به انجام رسانید.

امید است با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در حفظ بیت‌المال و اعمال سیاست‌های مؤثر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پرهیز از تجمل‌گرایی، تقویت نظم و انضباط اداری و رعایت دقیق مقررات مالی و ارتقای علمی، فرهنگی و اجتماعی آن دانشگاه، نهایت کوشش و اهتمام خویش را به کار برید.

 وزیر علوم همچنین با قبول استعفای برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ایران، از خدمات وی در طول دوران تصدی ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران قدردانی کرد.

جبار علی ذاکری متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان سردرود، دانش آموخته دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تبریز و دکترای تخصصی مهندسی سازه های ریلی از دانشگاه جیائو تونگ پکن می باشد.

وی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با رتبه استادی بوده و تا کنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۰ رساله دکترای تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته و چاپ بیش از ۹۵ مقاله علمی، پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین المللی و حدود ۱۱۰ مقاله در همایش ها و کنفرانس های بین المللی ارائه کرده است.

وی رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران و عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل می باشد.

وی از سال ۱۳۹۲ سردبیر مجله engineering advances in railway بوده و در بیش از ۴ مجله علمی و پژوهشی دیگر داخلی و بین المللی به عنوان عضو هیئت تحریریه و همچنین مولف، مترجم و یا همکار مولف ۱۳ جلد کتاب تخصصی می باشد.

سوابق علمی و اجرایی وی شامل مدیر گروه، رئیس دانشکده مهندسی راه آهن، عضو شورای راهبردی دانشگاه، دو دوره عضویت در هیئت ممیزه، مدیر خدمات و پشتیبانی و قائم مقام مدیر طرح های عمرانی بوده و علاوه بر این در دو دهه گذشته تجارب طولانی در مسئولیت های مختلف از جمله مدیر کل خط و سازه های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه راه آهن ایران (مترا) وابسته به وزارت راه و شهرسازی، عضو هیئت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور داشته است.وی در این فاصله زمانی دستاوردهای خوبی در تعاملات علمی، صنعتی و ارتباطات بین المللی با موسسات علمی پیدا کرده است.

ذاکری در بین اعضای هیئت علمی حوزه فنی مهندسی و مجامع صنعتی کشور به خصوص صنعت حمل و نقل ریلی چهره ای شاخص می باشد و تجربه موفق وی در این حوزه از ویژگی های برجسته ای است که وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در انتخاب او به آن توجه خاص داشته است.