گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » زنان و جوانان
ساعت : ۱۱:۲۱
شناسه : 250056
تاریخ : ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
پرداخت «وام ازدواج» در کشور به روز شد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان سرمایه‌های ارزشمندی هستند و وقت آن است که میزهای مدیریتی را به جوانان واگذار کنیم.

وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان سرمایه‌های ارزشمندی هستند و وقت آن است که میزهای مدیریتی را به جوانان واگذار کنیم.

افق نیوز/ محمدمهدی تندگویان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری عنوان کرد: نسبت به نحوه پیگیری و برگزاری جلسات ساماندهی در استان قم  گلایه مند هستیم و باید به این موضوع جدی‌تر پرداخته شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: ابتدا باید برای رسیدگی به امور جوانان دغدغه ایجاد شود و نگاه تمام دستگاه‌ها ملی باشد، چرا که موضوع یک برش جمعیتی از ایران است و یک چهارم جمعیت را جوانان تشکیل می دهند و نگرانی و دغدغه زیادی در مورد آینده آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه با ساماندهی وضعیت جوانان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد، گفت: مشکلاتی مانند ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان اهمیت زیادی دارد و باید به طور جدی آسیب ها و کمبودها را ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شبکه تخصصی تشکل‌های جوانان در کشور می تواند بخش زیادی از مشکلات و دغدغه ها را رفع کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: برگزاری همایش کارآفرینی برای این تشکل‌ها باید در دستور کار قرار گیرد؛ دولت معافیت ها و امتیازات زیادی را برای تشکلها در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: جوانان در بسیاری از عرصه های انقلابی حضور داشته‌اند و اگر همین جوانان نبودند در طول ۸ سال دفاع مقدس با شکست مواجه می شدیم؛ امروز اگر به این جوانان بهایی ندهیم آن ها با نا امیدی و احساس بی هویتی مواجه می‌شوند.

تندگویان افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود اهتمام ورزیدن به جوانان را مورد تاکید قرار داده اند و حتی خطاب به جوانان از آتش به اختیار بودن سخن گفتند.

وی گفت: همه دستگاه‌ها باید با نگاهی ملی مطالبات جوانان را پیگیری کنند؛ در حال حاضر ۲ هزار تشکل جوان در قالب ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور فعالیت دارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باید در خصوص برون سپاری‌ها، تشکل های جوانان را وارد میدان کرد و در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی آن‌ها را دخیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مدیریت در کشور دچار کهولت سن شده و با سن بالایی در مدیریت روبرو هستیم، باید بدانیم جوانان سرمایه های ارزشمندی هستند و وقت آن است که میزهای مدیریتی را به جوانان واگذار کنیم.

تندگویان عنوان کرد: بحث مشاوران جوان یک بحث انحرافی است و باید به دنبال مدیران جوان بود و برخی از مسئولیت ها را به جوانان سپرد.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۲۰۰مرکز مشاوره مربوط به جوانان در کشور فعال است و تا پایان سال جاری نیز ۲۰۰مرکز دیگر به بهره برداری می‌رسد؛ فعالیت این مراکز زمنیه ساز کاهش ۱۰ درصدی آمار طلاق شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه پرداخت وام ازدواج در کشور به روز شده و از یک میلیون متقاضی دریافت وام ازدواج در سال گذشته، تنها ۱۰۰هزار نفر هنوز وام دریافت نکرده اند؛ همچنین وام ازدواج برای هر یک از زوجین به ۱۵ میلیون تومان رسیده است.