گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۱۸:۴۵
شناسه : 250910
تاریخ : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
از روند حل و فصل مسائل فلسطین به شدت نگران هستیم از روند حل و فصل مسائل فلسطین به شدت نگران هستیم

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم آمریکا درباره انتقال سفارت خود به بیت المقدس، روند حل و فصل بحران فلسطین را وخیم تر کرده است.

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف روز جمعه در دیدار با نیکلای ملادنوف هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور روند حل و فصل مسائل خاورمیانه گفت: از روند حل و فصل مسائل فلسطین به شدت نگران هستیم.
لاوروف درباره اختلافات فلسطین و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این روند در بن بست قرار دارد و بن بست موجود با توجه به تصمیم آمریکا درباره بیت المقدس تشدید شده است.
وی ادامه داد: همه کشورها نگرانی جدی خود را در مورد مساله فلسطین که ممکن است هر لحظه منفجر شود و تلفات انسانی به بار آورد، اعلام کرده اند.
لاوروف هشدار داد: به موازات این وضعیت، تلاش های نگران کننده ای برای تغییر نقشه ژئوپلیتیک خاورمیانه و شمال آفریقا به صورتی که از اهمیت مساله فلسطین کاسته شود، بکار گرفته می شود.
وی افزود: این مسیر بسیار خطرناک است و با وجود اهمیت بحران های سوریه و یمن و وضعیت عراق و لیبی و به رغم ضرورت تلاش های بیشتر برای حل این مناقشه ها، اجازه نداریم حل مساله فلسطین را که برای بهبودی شرایط منطقه خاورمیانه بسیار اهمیت دارد به تاخیر بیندازیم.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود مخالفت های گسترده جهانی و منطقه ای، اواسط آذر ماه سال گذشته اعلام کرد که سفارت خود را به بیت المقدس منتقل می کند.
شهر قدس که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمارمی آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می شود و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.