گروه : آخرین اخبار » آموزش و پرورش » اجتماعی » اخبار خطی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۱۲:۱۸
شناسه : 251770
تاریخ : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
تغییر زمان کنکور قطعی نیست/ دریافت اجباری وجه نقد از خانواده‌ها ممنوع است تغییر زمان کنکور قطعی نیست/ دریافت اجباری وجه نقد از خانواده‌ها ممنوع است

این طرح گام جدی در کیفیت واحدهای آموزشی خواهد بود و تفاهم نامه منعقد شده در راستای برنامه‌ای کلان برای امور استخدامی است و برای راهبری برنامه ارتقای شایستگی مدیران مدارس این کار تداوم دارد همچنین ظرفیت خوبی در جهاد دانشگاهی داریم که تعامل خواهیم کرد.

بطحایی با اشاره به ضوابط ثبت نامی مدارس گفت: کمک اولیا به مدارس نباید به هیچ وجه اجباری باشد.

تغییر زمان کنکور قطعی نیست/ دریافت اجباری وجه نقد از خانواده‌ها ممنوع است/ سنجش تیزهوشان صرفا بر اساس استعداد استبه گزارش افق نیوز/ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره اظهار کرد: امروز توفیق حاصل شد تا تلاش هشت ماهه طرح سنجش شایستگی مدیران مدارس آماده شود و این طرح  از امروز در سه استان کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح گام جدی در کیفیت واحدهای آموزشی خواهد بود و تفاهم نامه منعقد شده در راستای برنامه‌ای کلان برای امور استخدامی است و برای راهبری برنامه ارتقای شایستگی مدیران مدارس این کار تداوم دارد همچنین ظرفیت خوبی در جهاد دانشگاهی داریم که تعامل خواهیم کرد.

مدارس هیچ هزینه اجباری از والدین نمی‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش درباره کمک‌های مردمی به مدارس اظهار کرد: در بودجه سال ۹۷ حکمی پیش بینی شده است که بخشی از هزینه‌های سوخت مدارس را تامین کنیم البته آیین نامه اجرایی هنوز اجرایی نشده اما خانواده ها توجه داشته باشند که فعالیت‌هایی در مدارس داریم که بدون کمک اولیا قادر به تامین هزینه های خود نیستند، البته این صحبت حمل بر این نباشد که مدارس هزینه‌های اجباری از خانواده اخذ کردند و فضای مدارس نباید به اجبار کشیده شود.

وی درباره حساب یکپارچه مدارس گفت: برخی مراجع نظارتی اشکالاتی از آن گرفتند که ابهامات آن رفع می‌شود و امیدوارم هر چه زودتر این موضوع اجرایی شود.

برگزاری سنجش هوش و استعداد برای دانش آموزان داوطلب

وزیر آموزش و پرورش درباره حذف آزمون تیزهوشان گفت: همواره اختلالات یادگیری با توجه به آزمون‌های تستی داریم که فشارهایی را به دانش آموزان وارد می کند بنابراین تصمیم به حذف آزمون داشتیم اما با تاکیداتی که در این جهت وجود داشت برای اینکه مبادا در خلال این تصمیم دانش آموزان دچار افت بشوند در مهرماه ۹۷ صرفا یک سنجش هوش و استعداد را از بین دانش آموزان داوطلب برگزار می‌کنیم و آزمون پیشرفت تحصیلی کنار گذاشته شده و صرفا بر مبنای هوش دانش آموزان سنجش به عمل می آید

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: این روش برای سال آینده در شورای عالی آموزش و پرورش و انقلاب فرهنگی مطرح می شود و سنجش تیزهوشان صرفا متکی بر هوش دانش آموزان است که نیاز به کلاس آمادگی ندارند.

بطحایی درباره نگرانی خانواده ها برای ثبت نام مدارس بیان کرد: خانواده ها در هر مدرسه‌ای که نیاز است فرزندان خود را ثبت نام کنند و این نگرانی را برای انتقال نداشته باشند چرا که بعد از پذیرش در مدارس تیزهوشان امکان انتقال وجود دارد.

نداشتن مصوبه عامل برگزار نشدن آزمون در مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون در مدارس غیردولتی گفت: یکی از دلایلی که موسسان مدارس غیردولتی برای برگزاری آزمون دارند تبیین نشدن مصوبه است البته گروهی برای بررسی این تخلف در حال فعالیت هستند همچنین سامانه ای که میزان شهریه را در مدارس غیردولتی کنترل می‌کند مورد تاکید داریم.

وی درباره تغییر زمان آزمون سراسری کنکور گفت: هنوز تفاهمی رسمی بین ما و وزارت علوم اتفاق نیفتاده است چون متناسب با شرایط دانش آموزان باید ضریب دروس امتحان نهایی را تعیین کنیم و تغییر زمان کنکور هنوز قطعی نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره تامین نیروی انسانی اظهار کرد: جلسات با امور اداری و استخدامی آغاز شده است البته اختلاف نظرهایی داریم که در حال رایزنی هستیم و دانشگاه فرهنگیان و شهید به عنوان مرجع تربیت معلم هستند و امیدواریم همه نیروی انسانی از این دو دانشگاه باشند.