گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۲۰:۱۸
شناسه : 252919
تاریخ : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
استانداران مطالبات صنفی مردم را پی گیری کنند استانداران مطالبات صنفی مردم را پی گیری کنند

وزیر کشور در نشست شورای معاونان وزارت کشور تاکید کرد: استانداران مطالبات صنفی اقشار مختلف مردم را پی گیری کنند.

به گزارش افق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سید رمضان شجاعی کیاسری» با اشاره به جلسه صبح امروز -شنبه- (۱۲ خرداد ماه) شورای معاونین وزارت کشور از دستور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور به استانداران برای پیگیری مطالبات صنفی اقشار مختلف مردم خبر داد و افزود: در این جلسه، وزیر کشور گفت که «پیگیری مطالبات صنفی امری متداول در همه جای دنیا است، اما همه دستگاه ها و وزارتخانه های ذیربط باید پاسخگوی به موقع اینگونه مطالبات باشند تا همه این امور بر دوش وزارت کشور قرار نگیرد.»
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشورافزود: رحمانی فضلی همچنین در این زمینه از استانداران خواست که از دستگاه های مسئول «مطالبات صنفی» را پیگیری و برای حل و رفع آن در استان ها اقدام کنند.
شجاعی کیاسری اظهار داشت: وزیر کشور در این جلسه به «بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی دستور داد تا هرچه سریع تر نسبت به اجرایی شدن طرح اشتغال خانگی و ایجاد اشتغال از طریق طرح استاد-شاگردی در حوزه اصناف که مورد تأکید حسن روحانی رئیس جمهوری نیز هست، پیگیری های منجر به نتیجه را به عمل آورند.
وی اشاره کرد: در پی این دستور معاون اقتصادی وزارت کشور اعلام کرد که «برای تسریع و رفع موانع اجرایی طرح‌های اشتغال، این موضوع به طور ویژه در جلسه ای که فردا ( یکشنبه-۱۳خرداد ماه) با حضور معاونان اقتصادی استانداری‌ها، مدیران کل کار و امور اجتماعی و رؤسای سازمان های برنامه و بودجه استان‌ها، معاونان اقتصادی دستگاه های ذیربط و مدیران کل بانکها و موسسات مالی مرتبط تشکیل می شود، پیگیری خواهد شد.
شجاعی کیاسری گفت: وزیر کشورهمچنین به «اسماعیل جبارزاده» معاون سیاسی خود دستور داد تا از ظرفیت احزاب و سازمان های مردم نهاد (سمن ها) نیز در حل و رفع مسائل و مشکلات صنفی استفاده کنند و جلسات بیشتری در تعامل با آنها برای بهره گیری از توان آنان داشته باشند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور اظهار کرد:‌ وزیر کشور به «جلال درخشه» رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش دستور داد تا با دعوت از نخبگان علمی، اساتید دانشگاه ها و صاحب نظران در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، نحوه تعامل با حوزه های اجتماعی و تعامل با رسانه ها و افکار عمومی و پاسخگویی مناسب به آن، بررسی و تحلیل و مدل های مناسب بر اساس آن، استخراج و ارائه شود.
شجاعی کیاسری در پایان، ضمن تأکید بر اصلاح خبر منتشر شده در برخی رسانه ها در خصوص عزل فرماندار کازرون، اعلام کرد: برکناری در کار نبوده و استانداری فارس درصدد ارتقای جایگاه شغلی فرماندار سابق این شهرستان است.

**سرپرست استانداری کرمان منصوب شد
وزارت کشور همچنین در خبر دیگری اعلام کرد وزیر کشور در حکمی «محمدجواد فدائی فتح آبادی» را به سمت سرپرست استانداری کرمان منصوب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در حکم دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور خطاب به محمدجواد فدائی فتح آبادی آمده است: «به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری کرمان منصوب می نمایم. توفیق شما را در انجام وظایف و امور محوله از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.»
محمدجواد فدائی فتح آبادی پیش از این سمت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان را برعهده داشت.
گفتنی است علیرضا رزم حسینی که در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۲ به عنوان استاندار کرمان در دولت یازدهم منصوب شده بود،‌ چهارشنبه گذشته ( ۹ خرداد ۱۳۹۷) از سمت خود استعفا داد و این استعفا مورد موافقت وزیر کشور واقع شد.