گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۳:۵۲
شناسه : 252973
تاریخ : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
شبیخون استقلال به پنجره تابستانی با ۳ خرید همزمان

در حالیکه هواداران استقلال از انفعال این تیم در نقل و انتقالات نگران بودند، ۳ خرید همزمان آبی‌پوشان ورق را برگرداند.

شبیخون استقلال به پنجره تابستانی با 3 خرید همزمان

در حالیکه هواداران استقلال از انفعال این تیم در نقل و انتقالات نگران بودند، ۳ خرید همزمان آبی‌پوشان ورق را برگرداند.

به گزارش افق نیوز/ استقلال که فصل گذشته توانسته بود با هدایت شفر نتایج خوب و آبرومندی کسب کند، یکی از شانس‌های قهرمانی فصل هجدهم محسوب می‌شود و با توجه به قول و قرارهایی که از سوی مسئولان باشگاه مطرح می‌شد، همه در انتظار یک نقل و انتقالات پر سروصدا از این تیم بودند ولی برخلاف سایر تیم‌ها از جمله استقلال، پرسپولیس و سپاهان، تا شب گذشته هیچ خبر نقل و انتقالاتی که مربوط جذب قطعی یک بازیکن باشد منتشر نمی‌شد تا هواداران این تیم نسبت به اوضاع نگران شوند.

در حالیکه این روزها مهم‌ترین بحث نقل و انتقالاتی استقلال ماندن یا رفتن تیام است، آبی‌پوشان در چند پست دیگر به جز مهاجم هم نیاز به تقویت داشتند از این رو باب مذاکره با چند مهره مطرح لیگ برتر را باز کردند و شب گذشته خبر توافق با ۳ بازیکن در فاصله‌ کمی از یکدیگر رسانه‌ای شد تا با توجه به خرید آقاخان در روز گذشته به نوعی ورق به سمت آبی‌پوشان برگردد. در این متن به بررسی ۳ خرید آبی‌ها پرداخته‌ایم:

 

مرتضی آقاخان:

از مدت‌ها قبل خبر استقلالی شدن او رسانه‌ای شده بود و مثل همیشه با تاخیر از سوی باشگاه تایید شد. آقاخان از پدیده‌های فصل گذشته پیکان بود و بازی‌های خوبش توجهات را به سمت او جلب کرد. هافبک هجومی پیکان احتمالاً قرار است جای خالی داریوش شجاعیان که رباط صلیبی پاره و زمان بازگشتش به میادین مشخص نیست را در ترکیب اصلی پر کند و شرایط و خصوصیات بازی او نشان می‌دهد احتمالاً با خرید موفقی از سوی آبی‌پوشان روبرو هستیم.

 

محمد دانشگر:

photo_۲۰۱۸-۰۶-۰۳_۰۲-۰۰-۱۱

مدافع جوان و بلند قامت جدید آبی‌ها محصول کارخانه فجرسپاسی است و ۴ سال در تیم جوانان و بزرگسالان این تیم حضور داشت و پس از آن به نفت تهران رفت و ۲ فصل در این تیم بازی کرد تا اینکه در پایان فصل دوم و یک سال همکاری با دایی، توسط او به سایپا منتقل شد و فصل گذشته هم در این تیم بازی‌های خوبی از خودش به نمایش گذاشت. جذب مدافع ۲۴ ساله در استقلال اولاً رویکرد این باشگاه به جوانگرایی را نشان می‌دهد و اینکه آبی‌پوشان نیاز به تقویت در خط دفاع را احساس می‌کردند. استقلال لئاندرو پادوانی را به دلیل مصدومیت از دست داده است و مشخص نیست بتواند به میادین باز گردد یا نه و اینکه احتمالا روزبه چشمی از فصل آینده در پست اصلی خود در خط هافبک بکار گیری خواهد شد تا دانشگر در کنار منتظری و حسینی ۳ مدافع میانی آبی‌پوشان باشد.

 

فرشاد محمدی‌مهر:

photo_۲۰۱۸-۰۶-۰۳_۰۰-۱۴-۵۰

یک خرید جوان دیگر برای آبی‌پوشان این‌بار در پست دفاع راست. استقلالی‌ها در سمت راست خط دفاعی وریا غفوری را در اختیار دارند و به جز او ، خسرو حیدری و پژمان منتظری را هم در اختیار دارند که از قابلیت بازی در پست دفاع راست برخوردارند و به نظر می‌رسد محمدی‌مهر کار سختی برای بازی در ترکیب اصلی استقلال خواهد داشت و احتمالا هفته‌های زیادی از فصل را باید از روی نیمکت نظاره‌گر کار همبازیانش باشد ولی حضور در ۳ جام و اتفاقات ریز و درشتی مثل مصدومیت و محرومیت یا جدایی نفراتی مثل وریا غفوری ممکن است نیاز آبی‌ها به مدافع جوان فصل گذشته پارس جم را زیاد کند.

 

روح‌الله باقری:

photo_۲۰۱۸-۰۶-۰۳_۰۲-۰۰-۱۲

مهاجم گیلانی فصل گذشته خونه به خونه یکی از نفرات کلیدی این تیم بود که سعی داشت با نماینده بابل به لیگ برتر راه پیدا کند که در این راه موفق نبود ولی او به یک شکل دیگر مسیر خود را به لیگ برتر باز کرد و آن پیوستن به استقلال تهران بود.

استقلال فصل گذشته مشکلات زیادی در خط حمله داشت و به همین خاطر مجبور شد نیم فصل با بیت‌سعید و شهباززاده قطع همکاری کند. عملکرد جابر انصاری و علی قربانی‌هم انتقادآمیز بود و تا اینکه مامه تیام از راه رسید و معادلات را تغییر داد.

در حال حاضر مشخص نیست تیام در استقلال می‌ماند یا نه و اینکه وضعیت ماندن و رفتن انصاری و قربانی هم مشخص نیست ولی جذب یک مهاجم که سهمیه لیگ برتری هم محسوب نمی‌شود اقدام عاقلانه‌ای از سوی استقلالی‌ها بود و باید دید باقری گزینه مناسب این تیم هست یا نه.

 

جمع‌بندی:

استقلال نشان داده برخلاف دو فصل اخیر به دور از هیاهو‌ و با برنامه در نقل و انتقالات جلو می‌رود و بیشتر به فکر رفع نیازهایش ولو روی نیمکت است تا به اصطلاح ترکاندن بمب. آبی‌پوشان با این ۴ خرید بدون شک تیم کامل‌تر و قدرتمند‌تری هستند و باید دید در ادامه چطور پیش می‌روند.

استقلال در حال حاضر در پست دفاع چپ نیاز به بازیکن دارد و احتمال جدایی نورافکن، نیاز آبی‌ها در این پست را بیشتر می‌کند شاید خرید بعدی آبی‌ها در این پست باشد. در سایر موارد به نظر می‌رسد اوضاع خوبی در استقلال حاکم است و باید به فکر حل معادله رفتن یا ماندن تیام و همچنین خروجی‌های تیم باشد تا مشخص شود این تیم همچنان نیاز به بازیکن جدید دارد یا نه. حفظ نفرات کلیدی هم پروژه دیگری است که باید در اولویت بندی آبی‌ها قرار گیرد تا یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی را در لیگ هجدهم ببینیم.