گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی
ساعت : ۱۲:۱۲
شناسه : 253038
تاریخ : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

شب چهاردهم خرداد ۲۹ سال پیش بود که پیر جماران و معمار کبیر انقلاب اسلامی رای همیشه دیده از جهان فرو بست تا انتظار فرج و رهایی اش از این دنیای خاکی بسر آمده و با قلبی مطمئن و ضمیری روشن به دیدار حق نائل آید.

شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ بود و ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه را نشان می داد که قلب مردی بزرگ و انسانی پرهیزکار از تپش ایستاد تا جهانی در عزای بزرگ معمار انقلاب اسلامی به سوگ بنشیند.
در نیمه های خرداد آن سال، انسانی از دنیا رفت که امید مستضعفان جهان و کابوس مستکبران بود، شخصیتی که نه تنها هرگز سر تسلیم مقابل قدرت ها فرود نیاورد بلکه آن ها را به تعظیم و کرنش هم وادار کرد.
عشق به خمینی را باید عشق به همه خوبی ها دانست و بدون شک این انقلاب بی نام امام راحل در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، این روزها هر عاشق و دلداده ای خود را به حرمش رسانده تا بار دیگر با آرمان های آن بزرگ مرد تاریخ بیعت کند.
امروز پس از گذشت ۲۹ سال از ارتحال جانسوز پیر خمین، هنوز داغش شراره بر دل ها می زند تا جان های عاشق، بی قرار وصالش باشند و دلخوش به جانشینش که امروز به عمود خیمه انقلاب تبدیل شده است.
آیت الله «محمدحسن ممدوحی» عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کرمانشاه و حجت الاسلام «عبدالله کریمی» از مدرسان حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به تشریح ابعاد مختلف زندگی امام خمینی(ره) پرداختند.

** امام راحل ابهت شرق و غرب را در هم شکست
آیت الله محمدحسن ممدوحی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال جانسوز امام خمینی(ره)، گفت: ایشان ابهت شرق و غرب را در هم شکست و اسلام واقعی را به ایران آورد.
وی با بیان اینکه امام راحل توانستند بر بسیاری از عقاید باطل خط بطلان بکشد، گفت: شکست دادن نظام سرمایه داری و ساقط کردن رژیم پهلوی تنها از عهده شخصیتی چون امام خمینی(ره) برمی آمد.
آیت الله ممدوحی تصریح کرد: در روزگاری که خیلی ها حتی جرات صحبت کردن علیه رژیم ستمشاهی را نداشتند، امام بزرگوار امت به مخالفت با آنها پرداخت و آنقدر بر هدف خود پافشاری کرد تا سرانجام پیروز شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یکی از دلایل محبوبیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را مردمداری ایشان و رفع نیاز افراد محتاج و ضعیف عنوان و اظهار داشت: ایشان همواره بر رسیدگی به مستمندان تاکید داشتند.
وی گفت: امروز محبوبیت امام خمینی(ره) مرزها را در نوردیده و انسان های آزادیخواه وی را الگو و سرمشق خود قرار داده اند.

* امام راحل ذخیره الهی برای مردم ایران بود
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی نیز امام راحل را ذخیره الهی برای مردم ایران معرفی و اظهار داشت: تنها چنین شخصی بزرگ و بی همتایی قادر بود تا مردم را از زیر چنگال ستم رژیم ستمشاهی نجات بخشد.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیاناتشان در خصوص امام راحل می فرمایند که ایشان حسنه روزگار بودند که امروز انقلاب اسلامی ما بدون نامشان در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بدن شک امام خمینی (ره) فقیهی بزرگ، محدثی عالی مقام و فیلسوف و عارفی گرانمایه بود که همه خصوصیات نیک بشری در ایشان جمع شده بود تا تبدیل به یکی از بزرگترین شخصی های زمان خود در عالم هستی شود.
وی گفت: امام راحل با توسل به خداوند متعال و با پشتیبانی مردم توانستند کشتی انقلاب را در آن شرایط سخت به ساحل نجات رسانده و بساط ظلم و تزویر را برای همیشه از این کشور اسلامی جمع کنند.
وی در ادامه یکی از رموز محبویت کم نظیر امام خمینی(ره) در میان جهانیان را پیمودن راه پیامبران و ائمه اطهار (ع) عنوان و اظهار داشت: خدمات شایسته ای که رهبر فقید انقلاب به بشریت کردند هرگز در تاریخ محو نخواهد شد.
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، افزود: امام راحل همواره بر حفظ ولایت فقیه، خدمت به مردم و رسیدگی به نیازمندان و همچنین مبارزه با دشمنان اسلام و قرآن تاکید می کردند.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز همان راه امام خمینی(ره) را دنبال می کنند و ادامه این مسیر پرافتخار باعث شده که ایران اسلامی به یکی از قدرت های بزرگ منطقه و جهان تبدیل شود.

** عشق به خمینی، عشق به همه خوبی هاست
حجت الاسلام عبدالله کریمی از مدرسان حوزه و دانشگاه نیز عشق به امام خمینی(ره) را عشق به همه خوبی ها دانست و گفت: این یکی از زیباترین جملاتی است که می توان در وصف امام راحل به کار برد.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) احیاگر دین اسلام بود و دست افرادی را از این کشور کوتاه کرد که حضورشان جز سیاهی و زشتی چیزی به همراه نداشت.
حجت الاسلام کریمی گفت: سراسر زندگی پربرکت امام راحل درس است و انسان می تواند با بهره گیری از آن عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را برای خود به همراه آورد.
این مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ۲۹ سال است که از رحلت امام خمینی(ره) می گذرد اما فکر و اندیشه ایشان بسیار زنده و پویا مورد استفاده بسیاری از دانشمندان و اساتید دانشگاه قرار می گیرد، چرا که عقاید ایشان مشمول زمان نشده و همان تازگی خود را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) قدمی جز برای رضای الهی برنداشته و هدفی جز تشکیل حکومتی اسلامی مطابق با معیارهای قرآن نداشتند که این موضوع عاملی شد تا محبوبیت مضاعفی در بین مسلمانان جهان پیدا کنند.
حجت الاسلام کریمی گرامیداشت یاد و نام امام خمینی(ره) را وظیفه ای عمومی برشمرد و خواستار برپایی هرچه باشکوهتر مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی شد.