گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۱۷:۳۲
شناسه : 253050
تاریخ : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
آمانو: آژانس به همه مکان‌های مورد نیاز خود در ایران دسترسی کامل داشته است آمانو: آژانس به همه مکان‌های مورد نیاز خود در ایران دسترسی کامل داشته است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای تاکید کرد این نهاد به تمام مکان‌های مورد نیاز خود در ایران دسترسی کامل داشته است.

آمانو: آژانس به همه مکان‌های مورد نیاز خود در ایران دسترسی کامل داشته است

به گزارش افق نیوز، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد آژانس به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته ای ایران بر اساس برجام ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که در تازه‌ترین گزارشم به شورای حکام آمده است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس پروتکل الحاقی، به همه سایت‌ها و مکان ها در ایران که نیازمند بازرسی ما بوده دسترسی کامل داشته است.

مدیرکل آژانس اعلام کرد: همکاری به موقع و فعالانه ایران در دسترسی به همه سایت ها و اماکن مورد نیاز برای بازدید، موجب تسهیل در اجرای پروتکل الحاقی و افزایش اعتماد می شود.

او گفت: کمیسیون مشترک برجام بیست و پنجم ماه می مرا دعوت کرد تا در بخشی از این نشست در وین شرکت کنم، من به شرکت‌کنندگان در این نشست درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس در ایران توضیحاتی ارائه کردم.

آمانو گفت : آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران در چارچوب موافقت‌نامه پادمان ادامه می‌دهد. ارزیابی‌ها در خصوص نبود فعالیت‌ها و مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران ادامه دارد.

نشست چهار روزه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز چهاردهم خرداد در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود بار دیگر پایبندی تهران به تعهداتش در توافق هسته‌ای ایران تایید کرد. این گزارش پس از خروج آمریکا از برجام منتشر شد.