گروه : آخرین اخبار » احزاب و تشکلها » اخبار خطی » سیاسی » قوه قضائیه » ویژه
ساعت : ۱۵:۰۴
شناسه : 253132
تاریخ : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
خبر داریم دشمن در دستگاه‌های مختلف نفوذ دارد/ مسئولین می‌گویند در مدیریت‌های کلان دوتابعیتی نداریم خبر داریم دشمن در دستگاه‌های مختلف نفوذ دارد/ مسئولین می‌گویند در مدیریت‌های کلان دوتابعیتی نداریم

دادستان کل کشور گفت:به مسئولین مربوطه گفته میشود که دوتابعیتی ها را باید از مدیریت های کلان و تصمیم گیری ها بردارید اما آنها میگویند نداریم.

ما خبر داریم دشمن در دستگاه‌های مختلف نفوذ دارد/مسئولین می‌گویند در مدیریت‌های کلان دوتابعیتی نداریم

دادستان کل کشور گفت:به مسئولین مربوطه گفته میشود که دوتابعیتی ها را باید از مدیریت های کلان و تصمیم گیری ها بردارید اما آنها میگویند نداریم.

به گزارش افق نیوز/حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور طی سخنانی در جمع راه‌پیمانان ورامینی‌ که به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد صبح امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین پیام ۱۵ خرداد حضور آگاهانه و با بصیرت مردم با انگیزه الهی در صحنه است، مردم از کشته شدن باکی نداشتند و رژیم پهلوی توانست با کشتار آنها آرامش نسبی برای خود به وجود آورد اما این، آتش زیر خاکستر شد.

منتظری با اشاره به اینکه بصیرت امروزه یکی از مهمترین ابزار زندگی است، افزود: باید نسبت به مسائل، تجزیه و تحلیل درست داشته باشیم و پیام دیگر این قیام تبعیت از رهبری برخاسته از متن اسلام و قرآن است.

وی تصریح کرد: زمانی که رهبران مختلف کشورهای سراسر دنیا را مشاهده می‌کنیم، آیا می‌شود رهبری نظام جمهوری اسلامی را با سایر رهبران مقایسه کرد؟ اگر نقش بی‌بدیل رهبری در زمان حیات امام نبود و این نقش اگر اکنون نیز در هدایت جامعه وجود نداشت، انقلاب هرگز به پیروزی نمی‌رسید،پیام دیگر قیام ۱۵ خرداد شناخت دشمن است؛ آن روز امام با یک سخنرانی مردم را نسبت به نقشه اسرائیل و آمریکا برای وابسته کردن کشور آگاه کرد.

منتظری با اشاره به اینکه شناخت دشمن بسیار مهم است، افزود: پیام دیگر ۱۵ خرداد که امروز نیز به شدت به آن نیاز داریم، ایستادگی در برابر مشکلات است. مردمی که ۱۵ خرداد سال ۴۲ با انگیزه حرکت کردند و پس از آن شهدای فراوانی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دفاع مقدس و تا امروز داشته و دارند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید به سرمایه‌های عظیم و هزینه‌های سنگینی که ملت می‌دهند توجه داشته باشیم، افزود: ما نباید اجازه دهیم دشمن از روی خون شهدا بگذرد و عوامل نفوذی‌اش نادیده گرفته شود و به اهداف شوم خود برسد.

منتظری با بیان اینکه آحاد مردم باید نسبت به دشمن شناخت داشته باشند، تصریح کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری در مرقد امام تحلیل بسیار زیبا و جامعی داشتند؛ هم در مقایسه امام راحل‌ با امیرالمؤمنین‌ و هم در تبیین بخشی از مسائل و مطالب روزی که دشمن برای رسیدن به اهداف شیطانی خود به کار گرفته است.

وی با بر شمردن حربه های دشمن، تصریح کرد: در ابتدا دشمن در پی صلب هویت اسلامی از جامعه و به ضعف و رخوت کشاندن آن است، ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم که فوق‌العاده دشمن با اتاق فکرهایی که دارد بر روی این مسائل سرمایه‌گذاری می‌کند از دیگر حربه‌های دشمنان است.

دادستان کل کشور با اشاره به سومین  حربه دشمن، گفت: شایعه پراکنی و بزرگ کردن برخی از ضعف‌ها و مشکلات کشور از دیگر حربه‌های دشمن است، یکی از ضعف‌های ما فسادی‌ است که در برخی از دستگاه‌های اجرایی و قضایی وجود دارد اما دشمن با شایعه‌پراکنی سعی می‌کند تصور مردم این باشد که همه مسئولان فاسد‌ند و همه دستگاه‌ها آلوده به فساد‌ند.

منتظری با اشاره به اینکه دشمن با اینگونه حربه ها سعی در بهره‌برداری اهداف خود دارد، افزود: ما منکر فساد و ضعف‌ها نیستیم اما اینگونه هم نیست که گمان کنیم که فساد در تار و پود نظام رخنه کرده است.

وی با بیان اینکه مسئله نفوذ در بین مدیران و تصمیم‌سازان و سنگ‌اندازی در اهداف انقلاب حربه چهارم دشمنان است، تأکید کرد: مسئله نفوذ امروز از مهمترین مسائل است و دستگاه‌های اطلاعاتی- امنیتی، دولت و سایر کسانی که زیربط‌ هستند باید نسبت به نفوذ دشمن حساس باشند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ما خبر داریم و مجلس بعضا اعلام کرده است که دشمن در دستگاه‌های مختلف نفوذ دارد، تصریح کرد: خطر دو تابعیت‌ی ها را بارها گفته‌ایم و ضررهای‌ی که از سمت آنها کشیده‌ایم کم نبوده است.

منتظری با بیان اینکه به مسئولین مربوطه گفته می‌شود این دو تابعیت‌ها را از مدیریت کلان و مسائل تصمیم‌گیری‌ها باید بردارند، می‌گویند ما چنین افرادی نداریم، تصریح کرد: مدیران دو تابعیتی‌ بعد از آنکه خیانت می‌کنند فرار کرده و به اربابان‌ خود می‌پیوندند.

وی با بیان اینکه متأسفانه از این ناحیه ضربه‌های زیادی خوردیم، افزود: از مراکز سرنوشت ساز هر کشوری مراکز دفاعی آن کشور و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد نسبت به مسائل دفاعی آن کشور آشنایی و سلطه پیدا کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری بسیاری کرد و می‌آیند روی فردی به نام استاد دانشگاه در یک دانشگاه خوش نام کار می‌کنند، به گونه‌ای که رئیس دانشگاه می‌گوید ما اصلا گمان نمی‌کردیم این شخص با چنین اخلاق و برخوردی در این فازها‌ حرکت کرده باشد.

منتظری با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست مسیری است که به هر ایرانی گفته می‌شود آن را می‌پذیرد، افزود: تحت این عنوان که ما فلان کار را خواهیم کرد تا از فلان گونه محیط زیست حفاظت کنیم، سپس خودشان را به جاهای حساس رسانده و به آمریکا و به اسرائیل اطلاعات می‌دهند.

وی اظهار کرد: در اولین جلسه بازجویی این شخص زمانی که یکی از عناصر اصلی را با او مواجه کردیم، گفت: می‌خواهم استراحت کنم و فردا بازجویی انجام گیرد اما زمانی که به اتاق خود برگشت خودکشی کرده و بسیاری از اطلاعات را با خودش برد.

دادستان کل کشور تأکید کرد: تأسف‌ آور است برخی از مسئولین مربوطه دستگاه‌ها در صدد‌ند آن جریان را تطهیر کند و زمانی که دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی به سرشاخه‌ها می‌رسند، می‌بینید چه برخوردی با آنها می‌شود.

منتظری با بیان اینکه نفوذ در فرهنگ یک جامعه و تأثیر در افکار و اندیشه‌های جوانان از حربه‌های دشمن است، افزود: بحث فرهنگی تنها دستگاه قضایی نیست و بسیاری از دستگاه‌ها باید روی فرهنگ مردم کار کنند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا یک جامعه‌ای تحت عنوان جامعه هنرمندان کمپینی‌ را به راه انداخته‌اند، افزود: اینها همه حساب شده است و ما از پشت پرده خبر داریم. یک شخصی تحت عنوان هنرمند و سینما‌گر که قبل از انقلاب فسادش‌ همه جا را فرا گرفته بود پس از انقلاب به آمریکا فرار کرده و با خاندان فالوده‌ می‌خورد.

منتظری تأکید کرد: هر ایرانی حق دارد به کشورش برگردد و هیچ شخص و مقامی نمی‌تواند مانع از بازگشت یک شهروند ایرانی شود اما اگر شخصی جرمی مرتکب شده و کارهای خلافی که باید به موجب آن تحت تعقیب قرار گیرد، باید برای او فرش قرمز بیاندازند؟!  ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۵۶۰ هزار جانباز و آزاده داریم و ملت ایران هزینه سنگینی را بر تحقق اهداف انقلاب داده است.

دادستان کل کشور با طرح این سوال که چگونه یک گروه اندک می خواهند پا روی خون شهدا بگذارند، تصریح کرد: خون داده شد تا این فسادها‌ نباشد و ملت بزرگ ایران و خانواده شهدا آیا اجازه می‌دهند گروه اندکی که فسادشان‌ قبل از انقلاب و پس از آن مشهود بوده بخواهند ارزش‌ها را نادیده بگیرند؟!

منتظری با بیان اینکه بدانند اگر مسئولین در برخی از مراتب سکوت می‌کنند به فرموده مقام معظم رهبری به خاطر آن است که ما به متن می‌پردازیم و اینها حواشی است، تأکید کرد: این ملت اجازه نمی‌دهد عده‌ای خون شهیدان و جانبازان گران قدری که با گذشت ۳۰ سال زندگی جانکاه خود را ادامه می‌دهند عبور کنند. امروز از واقعیت‌های موجود که از مهمترین مسائل کشور است، مسئله اقتصاد است و ما اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است روی مسئله اقتصاد مقاومتی تأکید کرده‌اند و شعارهای سال را در این باب تعیین می‌کنند، افزود: وضعیت اقتصاد ما خوب نیست و همه اینها به بیرون از مرزها مربوط نمی‌شود؛ تحریم هستیم اما همه مشکلات ما به تحریم و برجام‌ بستگی ندارد.

منتظری تصریح کرد: بخشی از اقتصاد به عهده دولت و بخشی دیگر به عهده مردم است و اگر این همکاری بین مردم و دولت نباشد در این جنگ اقتصادی آسیب خواهیم دید.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری حدود یک ماه گذشته جمعی را تعیین کردند و در سخنرانی با مسئولین نیز اشاره کردند که این جمع که از ۳ قوه هستند بر روی مسائل اقتصادی تمرکز کنند اما از آن روز تا به حال تنها یک جلسه برگزار شده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اعتقاد دارم تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود و رئیس جمهور محترم اگر بخواهد در جنگ اقتصادی پیروز شود حتما باید بازنگری در تیم اقتصادی خود داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه به خاطر اینکه در جنگ اقتصادی باید نیروها متناسب با این جنگ باشند، افزود: برخی اعضای تیم اقتصادی دولت متناسب با جنگ اقتصادی نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود با طرح چند سوال مبنی بر اینکه آیا اقتصاد مقاومتی که تنها راه علاج است، عملی شده است؟، آیا مسئله قاچاق کالا حل شده؟، آیا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برطرف شده است؟، آیا وضعیت بانک‌ها بهبود یافته و در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنند و ….؟ گفت:  امروز دشمن در کمین است که از فرصتی برای ضربه زدن استفاده کند، مردم یک سری مطالباتی‌ دارند اما دشمن کمین کرده است که یک مسئله پیش آید و مطالباتی‌ مطرح شود تا همانند لاشخور بیاید و به اهدافش‌ برسد.

منتظری تصریح کرد: مردم مطالبات به حق خودشان را از طریق مسئولان حل و فصل کنند و اجازه ندهند دشمن از این فرصت استفاده کند. اگر اصناف مطالباتی‌ دارند به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند و اگر دستگاه‌های اجرایی انجام نداند به دادستانی مراجعه کنند، دادستانی‌ها موظف هستند به همراه ریاست دادگستری مطالبات مردم را حل و فصل کنند و بنده نیز به عنوان مدعی‌الامور در جهت حق آنها و مطالباتشان‌ ورود خواهم کرد.