گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » سیاسی » مجلس » همدان
ساعت : ۱۰:۲۷
شناسه : 253243
تاریخ : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
بازداشت ۵۰ نفر از اعضای مافیای قاچاق کالا و خودرو

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاصد اقتصادی از دستگیری ۵۰ نفر از مافیای قاچاق کالا خبر داد.

Image result for ‫امیر خجسته‬‎

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی به کشور، گفت: بنده به عنوان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاصد اقتصادی ظرف ۲ سال گذشته طی تذکراتی متعدد به مسئولان گمرک از آنها خواسته‌ام که با واردات کالای قاچاق و فساد در گمرک برخورد کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود، افزود:ما به مسئولان گمرک اعلام کردیم که خودرو در تعداد بالا به صورت قاچاق وارد کشور می شود که مسئولان گمرک و وزیر اقتصاد در این باره جار و جنجال به راه انداختند و زیر بار نرفتند که در نهایت ما مجبور به انتشار اسناد آن شدیم که پس از آن مسئولان گمرک این مسئله را تایید کردند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه پرونده واردات غیر قانونی ۳۴ هزار خودرو به دادستانی کل کشور ارجاع شده است، گفت: خوشبختانه دادستان کل کشور به این مسئله ورود کرده و دستگاه قضا در حال بررسی این پرونده است .

خجسته با بیان اینکه مسئولان ذیربط، در پایان سال گذشته بیش از ۵۰ نفر از مافیای قاچاق کالا  و برخی از مسئولان گمرک که در فساد و همچنین قاچاق کالا از جمله خودرو به کشور دست داشته‌اند را دستگیر کرده‌اند، گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که به بنده رسیده این دستگیری‌ها ادامه دارد.

وی تاکید کرد: مافیای قاچاق خودرو‌های لوکس مانند پورشه، بنز و تویوتا را در مرز‌های مختلف مانند سلفچگان و جا های دیگر دپو کرده‌اند و شبانه این ماشین‌ها را از گمرک خارج می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به نام گذاری سال به نام حمایت از کالای ایرانی متذکر شد: لازم است تا مسئولان گمرک و وزارت اقتصاد جلوی واردات قاچاق کالا از مبادی رسمی و غیر رسمی به کشور که ضربه اساسی به تولید داخل زده را بگیرند.