گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » ه-سایر حوزه ها » ورزشی
ساعت : ۱۱:۲۷
شناسه : 253301
تاریخ : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
خداحافظی اجباری نفر اول تنیس زنان ایران ازدنیای توپ و تور

نفراول رنکینگ تنیس زنان ایران درتصمیمی غیره منتظره به خداحافظی اجباری از دنیای حرفه ای مسابقات در این رشته ورزشی تن داد.

هنگامه عزیزی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که مصدومیت شدیدی که سال ها به خاطر مسابقات از ناحیه دست داشت ، علت این تصمیمم بوده و مشکل دیگری وجود نداشته است.
وی افزود : بسیار خوشحال هستم که در اوج و زمانی که توانستم نفر نخست رنکینگ تنیس بانوان کشور را در پایان سال ۹۶ از آن خود کنم، از دنیای حرفه ای مسابقات جدا شوم .
نفر نخست تنیس زنان که اکنون ۳۲ سال سن دارد ، در مدت ۱۲ سال حضور در مسابقات مهم ملی و بین المللی به همراه تیم های مختلف باشگاهی مقام قهرمانی زیادی کسب کرد که اوج این افتخارات کسب عنوان برتر رنکینگ تنیس زنان ایران بوده است.
عزیزی درپاسخ این این سئوال که واکنش فدراسیون تنیس نسبت به خداحافظی زودهنگام از مسابقات چه بوده است ، گفت : اطلاعی از فدراسیون ندارم ، اما اولویت و مهم سلامتی خودم بوده که با توجه به شرایطی که داشتم و توصیه پزشکان مبنی بر حاد شدن مصدومیت دست در صورت فشارهای زیاد مسابقات ، این تصمیم را گرفتم و به نظرم بهترین تصمیم در این مقطع بوده است.
وی اضافه کرد : اکنون قصد دارم در کسوت مربیگری در باشگاه ایثارگران آمل که تعدادی هنرجو نیز دارم ، به فعالیت خود در این سمت ادامه دهم.
سازمان لیگ تنیس در پایان سال ۹۶ رتبه نفرات برتر حاضر در رنکینگ بزرگسالان در بخش بانوان را اعلام کرد که هنگامه عزیزی تنیسور پر افتخار آملی ، با یکهزار و ۶۵ امتیاز و با اختلاف زیاد در صدر این رده بندی قرار گرفت.
در این رده بندی پونه طوافی از البرز با ۸۹۶ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و غزاله ترکمن از تهران با ۸۹۰ امتیار رتبه سوم جدول رده بندی را به خود اختصاص داده بودند.