گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۱۹:۵۱
شناسه : 253443
تاریخ : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
باید جبهه مشترک اروپایی مقابل آمریکا تشکیل دهیم باید جبهه مشترک اروپایی مقابل آمریکا تشکیل دهیم

رئیس جمهوری فرانسه که برای شرکت در نشست گروه هفت به کانادا رفته است، در نظر دارد جبهه مشترک اروپایی علیه آمریکا تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، امانوئل مکرون روز جمعه و در آستانه آغاز نشست گروه هفت، از تشکیل ‘جبهه مشترک اروپایی’ مقابل همتای آمریکایی اش سخن به میان آورد.
رئیس جمهوری فرانسه گفت: ‘ با توجه به مواضع آمریکا، قاعدتا باید سایر کشورهای گروه، جبهه مشترک اروپایی تشکیل دهند.
خبرگزاری فرانسه افزود: رئیس جمهور فرانسه این سخنان را قبل از شرکت در جلسه ای با حضور صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل، نخست وزیر انگلیس ترزا می و نخست وزیر جدید ایتالیا جوزپه کونته و تعدادی دیگر از مسئولان اتحادیه اروپا، به زبان آورد.
رئیس جمهوری فرانسه تشکیل این جلسه را قبل از افتتاح رسمی نشست گروه هفت در ایالت کانادایی کبک خواستار شده بود.
روز گذشته (پنجشنبه) نیز یک مقام بلندپایه دولت کانادا به خبرگزاری فرانسه گفت: پاریس و اتاوا با تشکیل شورای دفاعی مشترک، روابط نظامی خود را تقویت می کنند.
این مقام که به نامش اشاره ای نشده است، در این باره گفت: شورای دفاعی مشترک کانادا و فرانسه اواخر سال ۲۰۱۸ تشکیل خواهد شد و از وظایف آن هماهنگی بیشتر ارتش دو کشور خواهد بود.
این مقام بلندپایه دولت اتاوا تصریح کرد، نام دقیق این گروه’شورای همکاری فرانسه – کانادا در زمینه دفاعی’ خواهد بود و تشکیل این شورا، امکان افزایش عملیات مشترک نظامی دو کشور را فراهم می کند.
نشست گروه هفت قدرت اقتصادی جهان قرار است روزهای جمعه و شنبه در ایالت ‘کبک’ کانادا برگزار شود.
نخست وزیر کانادا پیشتر پیش بینی کرد که نشست آینده گروه هفت به دلیل مواضع اخیر آمریکا در اعمال تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم از کشورهای مختلف، دشوار خواهد بود.
گروه ۷، نشست وزیران اقتصاد هفت کشور بزرگ صنعتی است که در سال ۱۹۷۵ با حضور شش کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل شد و پس از آن کانادا به عنوان هفتمین کشور به آن ها پیوست.