گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » رسانه » شهری و رفاهی
ساعت : ۱۶:۳۹
شناسه : 253641
تاریخ : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
آیا تلگرام طلایی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است ؟ !

نسخه‌های فارسی تلگرام به عنوان ترفندی برای ادامه حیات نسخه اصلی است؛حقیقتی که برخی با نسبت دادن این نسخه‌ها به جمهوری اسلامی درصددتوجیه آن هستند.

نسخه‌های فارسی تلگرام به عنوان ترفندی برای ادامه حیات نسخه اصلی است؛حقیقتی که برخی با نسبت دادن این نسخه‌ها به جمهوری اسلامی درصددتوجیه آن هستند.
تلگرام آیا  تلگرام  طلایی  متعلق  به  جمهوری  اسلامی  ایران  است ؟ !

افق نیوز/ فیلترینگ تلگرام، ماجرای داغ و ادامه‌دار ماه‌های اخیر، با حواشی بسیاری همراه بود. اجرای این طرح در کنار حمایت‌ها و استقبال‌ بسیار، مخالفانی هم داشت. عده‌ای ذینفع تلاش کردند با سنگ اندازی‌، از فیلترینگ این پیام رسان خارجی جلوگیری کنند.

 

رواج و استفاده از نسخه‌های فارسی تلگرام از جمله تلگرام طلایی و هاتگرام از اقداماتی بود که این عده برای پیشبرد اهداف خود و دادن تنفس مصنوعی به تلگرام بهره بردند؛ اقدامی که واکنش‌هایی را در پی داشت. دولت در مواجهه با حجم انتقادات اعلام کرد مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر پیوستن نسخه‌های فارسی به پیام رسان‌های داخلی را اجرا خواهد کرد، وعده‌ای که هنوز تحقق نیافته و نسخه‌های فارسی آزادانه و بدون هیچ محدودیتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در واقع روی کار آمدن نسخه‌های فارسی ترفندی بود که حامیان تلگرام از آن برای ادامه حیات این پیام رسان بهره بردند. پیام رسانی که مسبب بسیاری از آسیب‌ها و صدمات جبران ناپذیری بود که طی سال گذشته و به طور پی در پی متوجه مردم کشورمان شد؛ از حادثه ترور مجلس تا اغتشاشات دی ماه و ماجرای دراویش خیابان پاسداران که بسیار تأسف‌بار بود. این اتفاقات همه  بر بستر تلگرام و از طریق فرافکنی‌های ضد انقلابی کانال‌های معاند سازماندهی و اجرا شد.

 

علیرغم تمام شواهد و مدارک به دست آمده دال بر نقش اساسی تلگرام در حوادث تروریستی جهان و ایران، باز هم برخی مدافعان در تلاشند تا با مثبت نشان دادن وجهه این پیام رسان، دوباره راه را برای  ادامه فعالیت و حضور آن در کشور هموار کنند. همانهایی که در توجیه فراگیر شدن نسخه‌های فارسی و اعمال نکردن هیچ محدودیتی، آن را به جمهوری اسلامی ربط می‌دهند.

طی یکی دو روز اخیر یکی از مقامات ارشد در افطاری کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: تلگرامطلایی متعلق به جمهوری اسلامی است. ادعایی که موجب حیرتمان شد.  آنچه در این ضیافت از سوی این مسئول آن هم درست یک روز پس از سالروز حادثه تلخ حمله تروریستی به مجلس و شهادت ۱۷ نفر از هموطنانمان عنوان شد،  پارادوکس‌های بسیاری را ایجاد کرده و بر شبهات بیشتری دامن زد. تاکنون مستندات بسیاری درباره عملکرد مشابه نسخه‌های فارسی تلگرام با نسخه اصلی آن ارائه شده است.

 

اینکه تلگرام طلایی هم می‌تواند دقیقا به اندازه خود تلگرام ناامن باشد، اطلاعات کاربران را به سرقت ببرد و بستری مناسب برای ادامه فعالیت‌های تروریستی باشد. و اینکه داشتن مالکیت این نسخه های فارسی تفاوتی در اصل ماجرا ایجاد نمی‌کند. حتی اگر هنوز با پیام رسان‌های داخلی ادغام نشده باشند باز هم  نباید هیچ ارتباطی با تلگرام داشته باشند.

مستندات محکمی وجود دارد که به خوبی نقش تلگرام را در حوادث مجرمانه و جنایتکارانه تروریست‌ها نشان می‌دهد. اما نکته سوال‌برانگیز این است که چرا سالروز حادثه تروریستی مجلس در هیچ ارگانی پوشش داده نشد و چرا هیچ صحبتی از آن به میان نیامد؟ معنای این سکوت چه بود؟ معنای دفاع از نسخه‌های فارسی تلگرام چیست؟ اصلا مگر قرار نبود این نسخه‌ها به پیام رسان‌های داخلی بپیوندند؟ چرا این وعده دولت به طول انجامیده و تاکنون هیچ اقدام مؤثری درخصوص آن صورت نگرفته است؟ در پشت پرده این دوگانگی‌ها چه می‌گذرد؟

 

خبرنگاران جوان