گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۲۲:۱۵
شناسه : 253661
تاریخ : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
ایران تهدید واقعی برای ما محسوب می شود ایران تهدید واقعی برای ما محسوب می شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در کابینه این رژیم درباره دستاوردهای سفر اخیرش به اروپا صحبت می کرد، تاکید کرد حضور ایران تهدیدی واقعی برای ما محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز اسرائیل، نتانیاهو گفت: سفر به اروپا دستاوردهای بسیار خوبی داشت چرا که در این سفر توانستیم تا اندازه زیادی برای خروج ایران از سوریه به توافق دست یابیم.
نتانیاهو ادامه داد: آنچه که اکنون تهدیدی واقعی برای ما محسوب می شود، حضور ایران در سوریه است و من بر روی این موضوع تمرکز کرده ام.
وی مدعی شد : سران کشورهای اروپایی با هدف اصلی من به منظور ایجاد توافق بزرگ بین المللی برای خروج ایران از تمام سوریه موافقت کردند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: خارج کردن ایران از سوریه فرایندی زمان بر است و به توافقی جامع و فراگیر نیاز دارد. من در سفرم به اروپا، به رهبران کشورهای اروپایی هشدار دادم که ما اقداماتی جدی برضد تلاش ها علیه اسرائیل انجام خواهیم داد. تصور می کنم که آنها به خوبی متوجه منظور من شدند و با آن موافقت کردند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هفته گذشته به منظور دیدار با ‘آنگلا مرکل’ صدراعظم آلمان، ‘امانوئل مکرون’ رئیس جمهوری فرانسه و ‘ترزا مِی’ نخست وزیر انگلیس به ترتیب به برلین، پاریس و لندن سفر کرد.
به گزارش ایرنا ، سخنان نتانیاهو درباره حضور نیروهای ایرانی در خاک سوریه درحالی است که بشار اسد رییس جمهوری سوریه در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه «میل آن ساندی» که بامداد امروز یکشنبه منتشر شد، اعلام کرد: حضور مستشاران ایرانی در سوریه بنا به دعوت دمشق و کاملا قانونی است، اما حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی غیرمشروع و غیرقانونی و حتی تجاوز نظامی محسوب می شود.
بشار اسد افزود: حضور این دو کشور در خاک سوریه تجاوز به حاکمیت کشور ما است.
همچنین این سفر در شرایطی صورت گرفت که پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس، کینه و کدورت ها نسبت به اسرائیل افزایش یافته است، مردم فلسطین در نوار غزه دست به تظاهرات می زنند ، خواهان بازگشت به وطن خود هستند و درگیری ها در مرزهای سرزمین اشغال شده و نوار غزه ادامه دارد.
در نتیجه این درگیریها از ۱۰ فروردین به مناسبت روز زمین تاکنون در نتیجه کشتار مردم مظلوم غزه به دست صهیونیست های اشغالگر بیش از ۱۲۶ نفر شهید و چهار هزار نفر زخمی شدند.