گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » شهری و رفاهی
ساعت : ۱۶:۵۰
شناسه : 253834
تاریخ : ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
شانس افراد «تنها» برای زندگی کمتر از دیگران است

بررسی‌های یک محقق انگلیسی نشان داد، افراد «تنها» دو برابر بیشتر از دیگران ممکن است در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بمیرند.

خبرگزاری فارس: شانس  افراد «تنها» برای زندگی کمتر از دیگران است

به گزارش افق نیوز، بررسی‌های یک محقق انگلیسی نشان داد، افراد «تنها» دو برابر بیشتر از دیگران ممکن است در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی بمیرند.

محققان دریافتند، تنهایی زنان و مردان با بیماری‌های قلبی مرتبط است؛ تمام زنان ومردانی که احساس تنهایی می‌کنند، سه برابر بیشتر از افراد دیگر، علایم اضطراب و افسردگی دارند و کیفیت زندگی آنها به میزان قابل توجهی پایین‌تر از کسانی است که احساس تنهایی نمی‌کنند.

«آن وینگارد کریستنسن» نویسنده ارشد این مطالعه و دانشجوی دکترا «دانشگاه کُپنهاگ» می‌گوید: انزوای اجتماعی و عدم حمایت اجتماعی از افراد منجر به ابتلای آنها به انواع بیماری‌ها می‌شود؛ ضمن اینکه تنهایی افراد می‌تواند منجر به مصرف اشتباه دارو شود.

محققان، بیکاری، طلاق و حتی ازدواج را علل افزایش تنهایی در کشورهای اروپایی دانسته‌اند و اعلام کرده‌اند: «همه گیر بودن تنهایی»  مسئله‌ای است که تمام اقشار را تحت تأثیر خود قرار داده است.

تحقیقات پیشین نشان داده است که تنهایی و انزوای اجتماعی با بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی مرتبط است، اما ارتباط تنهایی در بیماران مبتلا به انواع مختلف بیماری قلبی عروقی مورد بررسی قرار نگرفته است.

یک نوع استرس تنهایی می‌تواند به نوبه خود باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲ و زوال عقل شود؛ این احتمال در افرادی که به طور مکرر احساس تنهایی دارند به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

براساس آمار، بیش از ۴۲ میلیون  نفر و ۵۰۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا تنها زندگی می‌کنند؛ بخش قابل توجهی از این آمار مربوط به زنان می‌شود.