گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دانشگاه
ساعت : ۱۴:۵۴
شناسه : 253969
تاریخ : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
انتصاب سرپرست سازمان «سمت» سیاسی است/ روزبه‌روز از اسلامی شدن علوم انسانی دورتر می‌شویم

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیربا اشاره به فعالیت‌های سیاسی سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها گفت: اینگونه که از شواهد پیداست این انتصاب بیشتر جنبه سیاسی داشته است.

خبرگزاری فارس: انتصاب سرپرست سازمان «سمت» سیاسی است/ روزبه‌روز از اسلامی شدن علوم انسانی دورتر می‌شویم

طاهره اسماعیل‌زاده عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از تعارض علوم انسانی در دانشگاه‌ها با آموزه‌های دینی و قرآنی ابراز نگرانی کرده‌اند، با این حال از منظر عالمان این حوزه نه تنها شاهد اسلامی شدن علوم انسانی نیستیم بلکه روزبه روز از این آرمان دورترهم می‌شویم.

دبیر واحد عقیدتی، فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ریاست مرحوم حجت‌الاسلام احمدی در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)، گفت: متاسفانه در زمان مسئولیت این مرحوم که البته فردی مومن و انقلابی به شمار می‌رفت، شاهد آن بودیم که دروس علوم انسانی ما روز به روز سکولاریزه‌تر شده و از اهداف تاسیس این سازمان دورتر می‌شوند.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: با این حال پس از گذشت چند روز از خبر فوت مرحوم احمدی خبر انتصاب آقای محمد ذبیحی با حکم وزیر علوم، به عنوان سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها نگران کننده است. چرا که وی در جریان انتخابات ۸۸ ریاست ستاد روحانیون حامی میرحسین موسوی در قم را برعهده داشت و اینگونه که از شواهد پیداست این انتصاب بیشتر جنبه سیاسی داشته است.

وی افزود: آقای غلامی وزیر محترم علوم، باید به خوبی آگاه باشد هرکجا که وزارت علوم و حوزه‌های علمی کشور دستخوش بده و بستان‌های سیاسی شده، این دانشجوها و در نهایت فضای علمی کشور بوده است که متضرر شده‌اند.

این فعال دانشجویی گفت: در صورت عدم تجدیدنظر وزارت علوم در انتصاب رئیس سازمان سمت، باتوجه به حساسیت موضوع، انتظار می‌رود شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرکز فرماندهی علمی فرهنگی کشور مستقیما ورود پیدا کرده و به وضعیت این سازمان در ادامه مسیر رسیدگی کند.