گروه : آخرین اخبار » اخبار خطي غیره » دانشگاه
ساعت : ۱۲:۵۵
شناسه : 25499
تاریخ : ۲۷ دی ۱۳۹۰
آیا هاشمی‌ با امضای‌ حکم دانشجو مخالفت‌ می کند ؟

باید رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حکم وی را امضا کند.

افق به نقل از فارس، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی طبق روال گذشته که سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شد، ساعت ۱۵ امروز در نهاد ریاست جمهوری و برای بررسی ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

برخی شنیده‌ها حکایت از این دارد که برخی حامیان عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد با محوریت “ی.ه”، “ع.ج”و “ح” با تشکیل یک تیم عملیات روانی بنا دارند این‌گونه القا کنند که جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی به تعویق افتاده است.

این تیم رسانه‌ای که مدیریت برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری نزدیک به رئیس سابق دانشگاه آزاد را بر عهده دارند با حضور در دفتر یکی از این روزنامه‌ها و برگزاری برخی جلسات فشرده همچنین سعی دارند القا کنند که محمود احمدی‌نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با ریاست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد مخالف است.

طبق اساسنامه جدید دانشگاه آزاد فرهاد دانشجو پس از اینکه بتواند رأی اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را کسب کند و به صورت قانونی رئیس این دانشگاه شود، باید رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حکم وی را امضا کند.

برخی شنیده‌ها از جزئیات جلسه قبل هیئت امنای دانشگاه آزاد از این امر حکایت دارد که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و در اعتراض به رأی‌گیری و انتخاب فرهاد دانشجو اعلام کرده که حکم وی را امضا نخواهد کرد.

انتشار برخی اخبار با محوریت انتشار نامه‌های نوشته شده از سوی جریانات و گروه‌هایی تحت عنوان فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد، تشکل‌های دانشجویی که برخی معتقدند دست ساخته مسئولان دانشگاه آزاد است و … در رسانه‌های حامی دانشگاه آزاد این گمانه‌ها را تأیید می‌کند.

پیش از این انتشار اخباری از سوی برخی رسانه‌ها حکایت از این داشت که مسئولان ارشد دانشگاه آزاد در جلساتی که برگزار کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که پس از قطعی شدن ریاست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد، روند واگذاری امورات این دانشگاه به وی را به تعویق بیاندازند.

در حالی که تیم عملیات روانی مذکور به دنبال تهیه امضا برای استعفای دسته‌جمعی معاونان و مدیران دانشگاه آزاد بودند، محمدصادق مهدوی معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه آزاد روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد مدیران دانشگاه آزاد از ریاست فرهاد دانشجو بر این دانشگاه اعلام حمایت می‌کنند.