گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۱۲:۰۶
شناسه : 255369
تاریخ : ۰۹ تیر ۱۳۹۷
دستاوردهای شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه اعلام شد دستاوردهای شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه اعلام شد

شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه با ارائه چندین پیشنهاد برای کنگره فوق‌العاده UPU در شهریورماه به کار خود پایان داد.

پست

شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه با ارائه چندین پیشنهاد برای کنگره فوق‌العاده UPU در شهریورماه به کار خود پایان داد.

به گزارش افق نیوز، نشست شورای عالی اتحادیه پستی آسیا – اقیانوسیه با حضور نمایندگان ۳۰ کشور عضو از روز دوشنبه چهارم تیرماه با هدف تعامل و همکاری‌های پستی منطقه ای در ویتنام آغاز به کار کرده بود.

این کنگره به منظور تصمیم گیری در  مباحث برنامه‌ها از جمله برنامه‌های‌ محصول و حق‌الزحمه یکپارچه، قدرالسهم‌ کشورهای عضو، رفرم اتحادیه و آینده توسعه پایدار در برنامه صرفه‌جویی اتحادیه، اعضای اتحادیه پستی آسیا- اقیانوسیه به‌منظور ارایه پیشنهادهای منطقه‌ای و اتخاذ یک رویکرد مناسب، تا زمان کنگره فوق العاده اتحادیه پستی جهانی در ماه سپتامبر ۲۰۱۸  برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران به مدت چهار سال و تا زمان برگزاری کنگره بعدی (۲۰۲۱)، ریاست APPU-EC  را برعهده‌دار است.

نعمتی – معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، در نشست شورای عالی مدیران اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه گفت: در طول چهار روز کاری پرمشغله موارد و موضوعات بسیار مهمی مورد بحث و تصمیم ‌گیری قرار گرفت و گروه‌های کاری مختلف نظیر خدمات فیزیکی، سرویس تجارت الکترونیک، خدمات پست مالی، توسعه بازار و سرویس‌های الکترونیک، زنجیره تأمین یکپارچه و موضوعات مربوط به UPU-CA، جلسات تخصصی خود را برگزار کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین در این نشست اعضا پیرامون اسناد بسیار مهمی در زمینه تجارت الکترونیک، لجستیک پستی، انتقال حوالجات پولی، تسهیل تجارت و توسعه تجارت الکترونیکی بحث و مذاکره کردند.

او افزود: این نشست همچنین پیشنهادات اثربخش و مفیدی در جهت موفقیت کنگره فوق‌العاده UPU در اتیوپی که در سپتامبر سال جاری میلادی در آدیسابابا برگزار خواهد شد، مطرح کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به رفرم در سیستم حق‌السهم اتحادیه پستی جهانی، برنامه محصولات یکپارچه و رفرم UPU و APPU اشاره کرد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: مطمئنا بازخورد و نتیجه این نشست در ایجاد یک دیدگاه مشترک برای کل منطقه آسیا و اقیانوسیه در زمینه توسعه پستی، حیاتی خواهد بود.

رئیس هیات مدیره با اشاره به برگزاری جلسات تخصص هیأت مدیره کالج پستی APPU و تعاونی آسیا و اقیانوسیه(APP) گفت: در طول این چهار روز، تلاش کردیم که از طریق تعامل و همکاری به یک نقطه نظر مشترک پیرامون موضوعات فوق دست یابیم و رویکردهای موثر و یکپارچه‌ای در جهت سامان‌ بخشی و موفقیت خدمات پستی در کشورمان اتخاذ کنیم که نتایج این تلاش‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای یکپارچه، بی‌تردید در کنگره فوق‌العاده UPU به ثمر خواهد رسید.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: این نشست، با تلاش و مشارکت همه کشورهای عضو، در جهت دستیابی به اهداف عالی خود یعنی توسعه خدمات پستی، رفاه مردم، ارائه خدمات با کیفیت و مقرون به ‌صرفه، مبادله تجارب و اطلاعات و از همه مهمتر اتحاد و همبستگی بیشتر میان اعضای این اتحادیه، در سطوح بین‌المللی و تصمیم‌گیری همانند اهرمی قدرتمند و با نفوذ عمل کند.

نعمتی پس از آن با تقدیر از کشور ژاپن به عنوان دومین میزبان نشست شورای عالی مدیران APPU در سال آینده اظهار کرد: مطمئناً کشور ژاپن با تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های عالی خود، بهترین عملکرد را خواهد داشت و یقیناً نشست شورای عالی مدیران در آن کشور با موفقیت و اخذ دستاوردهای ارزشمند برگزار خواهد شد.

او در پایان، از میزبانی کشور ویتنام و اداره پست این کشور به جهت میزبانی و برگزاری عالی این نشست تشکر کرد و گفت: بی‌ تردید، برگزاری چنین رویداد منطقه‌ای مهمی مستلزم همکاری، هماهنگی، تعامل و تلاش همه نقش‌ آفرینان در سطوح سیاست‌گذار و مجریان است و نتایج تلاش این گروه این است که با وجود چهار روز کاری پرمشغله و بازبینی و بررسی اسناد متعدد و اتخاد تصمیمات مهم پیرامون موضوعات پستی، با انرژی بیشتر به کشورهای خود باز می‌گردیم.