گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۲۲:۰۰
شناسه : 255874
تاریخ : ۱۳ تیر ۱۳۹۷
هویت ۲ ایرانی بازداشت‌شده در بلژیک/ عضویت در سازمان منافقین و عکس یادگاری با مهدی ابریشم‌چی + عکس و جزئیات

۲ ایرانی بازداشت‌شده توسط بلژیک، از اعضای منافقین بوده و با سران این سازمان نیز عکس گرفته‌اند.

هویت 2 ایرانی بازداشت شده در بلژیک/ عضویت در سازمان منافقین و عکس یادگاری با مهدی ابریشم‌چی + عکس و جزئیات

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، یک روز پس از برگزاری همایش ضدایرانی منافقین در پاریس و همزمان با سفر اروپایی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، پلیس بلژیک مدعی بازداشت ۲ ایرانی شد که قصد داشتند به همایش سالانه منافقین در پاریس حمله کنند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز بلافاصله در توییتی در این باره نوشت:‌ «چقدر جالب: همین که ما سفر در سطح رئیس جمهور را به اروپا آغاز کردیم، (گزارشی منتشر شد که) ظاهراً عملیاتی ایرانی اتفاق افتاده و توطئه‌گران آن دستگیر شده‌اند. ایران صراحتاً هرگونه خشونت و ترور را در هر جایی که باشد محکوم کرده و آمادگی دارد تا با همه طرف‌های ذی‌نفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند».

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در واکنش به سناریوی اخیر در بلژیک گفت: افراد بازداشت‌شده از اعضای شناخته‌شده گروهک منافقین هستند و آماده‌ایم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن کردن ابعاد واقعی این سناریو، همکاری کنیم.

پلیس بلژیک اعلام کرده بود: مرد ۳۸ساله به‌نام “امیر س.” و زن ۳۳ساله به‌نام “نسیم ن.” که هر دو تبعه بلژیک هستند، به تلاش برای اقدام تروریستی متهم شده‌اند.

حالا تصاویری به دست خبرنگار تسنیم رسیده که نشان می‌دهد که یکی از بازداشت‌شدگان که رسانه‌های بلژیکی از او به‌عنوان امیر س. نام می‌بردند، “امیر سعدونی” نام دارد و نکته جالب‌تر اینکه او از اعضای شناخته‌شده سازمان تروریستی منافقین بوده و حتی با سران این سازمان از جمله مهدی ابریشم‌چی نفر دوم منافقین نیز عکس یادگاری دارد.

در زیر تصاویر امیر سعدونی را که به‌ادعای بلژیک همراه با همسرش بازداشت شده، مشاهده کنید؛ این تصاویر نشان می‌دهد که سعدونی در میتینگ‌های منافقین حضور فعالی داشته است: