گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۱:۳۶
شناسه : 255903
تاریخ : ۱۴ تیر ۱۳۹۷
کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات پارلمانی افغانستان +جزئیات و نمودار

به گزارش افق نیوز/ کمیسیون انتخابات افغانستان فهرست کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات پارلمانی این کشور را منتشر کرد. این درحالی است که سرنوشت افراد رد صلاحیت شده ۸ ولایت و فهرست اولیه نامزدهای انتخابات پارلمانی ولایت غزنی به روشنی در این فهرست مشخص نشده است. ولایت‌هایی که از افراد رد صلاحیت شده آن گزارشی در […]

کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات پارلمانی افغانستان +جزئیات و نمودار

به گزارش افق نیوز/ کمیسیون انتخابات افغانستان فهرست کاندیداهای رد صلاحیت شده انتخابات پارلمانی این کشور را منتشر کرد.

این درحالی است که سرنوشت افراد رد صلاحیت شده ۸ ولایت و فهرست اولیه نامزدهای انتخابات پارلمانی ولایت غزنی به روشنی در این فهرست مشخص نشده است.

ولایت‌هایی که از افراد رد صلاحیت شده آن گزارشی در دست نیست شامل بادغیس، پنجشیر، جوزجان، زابل، سمنگان، غور، لغمان و نیمروز می‌شوند.

 

این فهرست نشان می‌دهد، از مجموع ۲۵ ولایت، ۱۴۱ نفر رد صلاحیت شده‌اند که ۱۱۷ مرد و ۲۴ زن را شامل می‌شوند.

همچنین براساس این فهرست، ۱۳۶ نفر از افراد رد صلاحیت شده از کاندیداهای مستقل و ۵ نفر نیز با حمایت یا از سوی یکی از احزاب این کشور بوده‌اند.

این در حالی است که ولایت غزنی شامل این آمار نمی‌شود، زیرا اقوام پشتون در این ولایت با فعالیت کمیسیون انتخابات مخالفت کرده‌اند.

رد صلاحیت کاندیداها به دلایل مختلفی از جمله مشکل در مدارک، کارت حمایت کننده تکراری و یا کارت حمایت کننده خارج از حوزه صورت گرفته است.

براساس قانون انتخابات افغانستان کسانی که برای انتخابات پارلمانی کاندید می‌شوند، نیاز دارند که حداقل هزار کارت رای و امضا از هوادارانشان جمع‌آوری کنند.

پارلمان افغانستان ۲۴۹ عضو دارد که براساس قانون اساسی این کشور، ۶۷ کرسی آن سهمیه اختصاصی زنان است.