گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس » ویژه
ساعت : ۷:۲۰
شناسه : 256098
تاریخ : ۱۶ تیر ۱۳۹۷
اختصاصی/ همدلی و همفکری این روزها بیشترین کمک را به شرایط اقتصادی می کند اختصاصی/ همدلی و همفکری این روزها بیشترین کمک را به شرایط اقتصادی می کند

با بی اعتماد کردن مردم روی برخی عملکردها سبب به وجود امدن عکس العمل های متفاوت در حوزه اقتصاد نظیر ارز و طلا و کالا می شود.

صفاری نطنزی

مرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی افق در خصوص وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: اوضاع بحرانی هست به خصوص در زمینه مسائل اقتصادی که باعث شده مردم به کف خیابان ها بیایند و یک نابسامانی در مدیریت اقتصادی کشور دیده شود و نارضایتی مردم را به همراه داشته باشد.

وی افزود : دولت و مجلس باید برای حل این بحران یک راهکار جدی و عملی را پیدا کنند تا مشکلات حل شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به مشکلات اقتصادی سالیان گذشته ادامه داد: مجلس با ارائه لوایح و دولت با طرح ها درصدد حل مشکلات اقتصادی برآمدند، منتهی واقعیت این است که مشکل اقتصادی کشور کمبود طرح و لایحه نیست و به نظر بنده ، ضعف در مدیریت اقتصادی کشور داریم.

وی افزود: ناهماهنگی و جزیره ای عمل کردن در حل مشکلات اقتصادی کشور عامل به وجود آمدن تنگناهای اقتصادی شده است.

صفاری‌نطنزی تصریح کرد: عدم هماهنگی در بخش های اقتصادی و یک عکس العمل های روانی و عدم مدیریت آنها بر اقتصاد تاثیرگذار است و با بی اعتماد کردن مردم روی برخی عملکردها ، عکس العمل های متفاوت در حوزه اقتصاد نظیر ارز و طلا و کالا را موجب می شود.

وی ادامه داد: دولت و مجلس باید باهم هماهنگی لازم را داشته باشند و تحول لازم در بسیاری از مدیریت ها شکل بگیرد و با توجه به تحریم های جدید آمریکا باید یک تفاهم بین مجلس و دولت وجود داشته باشد و از وضعیت اقتصادی کشور به درستی به مردم اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد و چیزی پنهان نباشد و با کسب اعتماد آنها شاهد همراهی مردم با دولت در شرایط اقتصادی خواهیم بود و هرگز دولت دچار نوسانات غیرمنطقی روبرو نمی شود.

وی در پایان تاکید کرد: همدلی و همفکری این روزها بیشترین کمک رو به شرایط اقتصادی می کندو با ارائه گزارش به تنهایی مشکلی حل نخواهد شد و باید با توجه و توزیع صحیح منابع اقدامات لازم انجام شود تا آرامش به بازار و جامعه بازگردد.

گفتگو: سمیه نباتی