گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » گیلان
ساعت : ۶:۳۳
شناسه : 256208
تاریخ : ۱۷ تیر ۱۳۹۷
آیت الله فلاحتی: “اختلاط زن و مرد” در سواحل گیلان پسندیده نیست

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به معضلات موجود در حوزه حجاب و عفاف گفت: اختلاط زن و مرد به‌ویژه در سواحل در هیچ کجای قانون اسلام پسندیده نیست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به معضلات موجود در حوزه حجاب و عفاف گفت: اختلاط زن و مرد به‌ویژه در سواحل در هیچ کجای قانون اسلام پسندیده نیست.
به گزارش افق نیوز ایت‌الله رسول فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در حوزه حجاب عفاف و به‌ویژه بروز چنین مشکلاتی در سواحل گیلان اظهار داشت: در وهله نخست ما حضور مسافران را در گیلان گرامی می‌داریم و برای آنان سفر خوشی آرزو می‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به مسافران و عموم مردم گیلان خاطرنشان کرد: ما توقع داریم عموم جامعه آن چیزی را که مصالح اجتماعی یا همان هنجارهای اجتماعی اقتضا می‌کند رعایت کنند.
آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه اختلاط زن و مرد به ویژه در سواحل در هیچ کجای قانون اسلام پسندیده نیست تصریح کرد: ما نمی‌گوییم که مردم به دریا نروند اما خواهران و برادران در اماکن جدا از هم از این محیط استفاده کنند.
امام جمعه رشت خطاب به مسئولان نظامی، انتظامی متدینان و بسیجیان گفت: از شما می‌خواهم با استفاده از تدبیر و روش‌های مناسب، لزوم رعایت احکام شرعی را به مردم تذکر دهید و ما نیز به‌زودی برنامه‌های شورای فرهنگی استان را به مردم اعلام می‌کنیم.
همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان معضلات فرهنگی متعددی در سواحل گیلان رخداده است که می‌توان از آن به عنوان ولنگاری فرهنگی یاد کرد که اختلاط محیط شنای زنان و مردان از آن جمله است.