گروه : آخرین اخبار » آموزش و پرورش » اجتماعی » اخبار خطی
ساعت : ۱۶:۰۳
شناسه : 256636
تاریخ : ۲۰ تیر ۱۳۹۷
اولویت تامین نیروی انسانی با مدارس دولتی است

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ ، اولویت مطلق تامین نیروی انسانی با مدارس دولتی است.

به گزارش افق نیوز از وزارت آموزش‌ و پرورش، اسفندیار چهاربند اظهار داشت: در تمام استان‌ها ساماندهی مدارس دولتی تا پایان مردادماه سال جاری انجام خواهد شد و پس از اطمینان از تامین کارکنان آموزشی و پرورشی مدارس حداقل به میزان سال تحصیلی گذشته اعم از معلم، معاون پرورشی، معاون آموزشی و مربی پرورشی، در صورت وجود نیروی رسمی-پیمانی و یا غیرموظف، نیروی انسانی به سایر واحدهای سازمانی خارج از مدرسه اختصاص می‌یابد.
وی با اشاره به تشکیل کلاس‌های مدارس عشایری، روستایی و مناطق نیمه برخوردار تصریح کرد : این مناطق مانند سنوات گذشته هیچ محدودیتی نخواهند داشت و کاهش نابرابری‌ها و بسط عدالت آموزشی برای این مناطق در اولویت قرار دارد .
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش افزود: توجه متوازن به ساحت‌های مختلف تربیتی سند تحول در مدارس اعم از اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فناوری، بهداشت و تربیت‌بدنی و تربیت حرفه‌ای، مبنای ساماندهی نیروی انسانی است به‌ نحوی که نیروی انسانی مورد نیاز فعالیت‌های پرورشی، آموزشی و تربیت ‌بدنی مدارس به نحو مطلوب تامین شود.
چهاربند اظهار داشت: توجه به اجرای مطلوب آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش در ساماندهی نیروی انسانی از جمله اولویت‌هایی است که در تامین نیازهای هنرستان‌ها پیش‌بینی‌شده است.
وی در مورد تامین معاونان مدارس نیز یادآور شد: همانند سال‌های گذشته سقف تعداد معاونان مدارس در دوره‌های ابتدایی در هر مدرسه با توجه به تعداد دانش آموزان ۵ نفر، در دوره متوسطه اول ۵ نفر، در دوره متوسطه دوم شاخه نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش ۶ نفر است و در هر صورت چنانچه به مدرسه علاوه بر معاون اجرایی دو معاون یا بیشتر تعلق بگیرد الزاما یکی از آنها باید معاون پرورشی باشد.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات با اشاره به افرادی که بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به‌ صورت حق‌التدریس به کار گرفته شده اند، اظهار داشت : در سال تحصیلی۹۷-۹۸ به‌ شرط تدریس تمام‌وقت (۲۴ ساعت در هفته) می‌توانند به کار خود ادامه دهند.
چهاربند ابراز امیدواری کرد که با رعایت این اولویت، کمبودهای نیروی انسانی از طریق ساعات حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین خرید خدمات آموزشی و برون‌سپاری و اجرای طرح تکمیل ظرفیت در هنرستان‌ها تامین شود و نیروهای مورد نیاز سایر واحدهای سازمانی از جمله گروه‌های آموزشی، پژوهش سراها، مجتمع‌های ورزشی و کانون‌های فرهنگی و تربیتی پس از تامین نیاز مدارس از دهه دوم شهریور به بعد با روش‌های متنوع و از محل نیروهای در دسترس تخصیص داده شود.
وی افزود: به‌ منظور هدایت فرآیند ساماندهی، تفویض اختیار به استان‌ها در چارچوب شاخص‌های مربوط، راهنمای ساماندهی نیز تدوین شده و در اختیار آنان قرارگرفته است تا در صورت نیاز از مفاد آن استفاده کنند.
چهاربند یادآور شد : این راهنما برای آگاهی مدیران مدارس نیز در پورتال مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات به نشانی اینترنتی http://tstc.medu.ir در دسترس آنان خواهد بود.