گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۹:۱۵
شناسه : 256800
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۷
محافظ شخصی بن لادن تحویل مقام های قضایی تونسی شد

تارنمای رادیو «شمس اف ام » تونس امروز جمعه نوشت، مقام های آلمانی «سامی العیدودی » محافظ شخصی «اسامه بن لادن» سرکرده سازمان القاعده را بنا بر درخواست مقام های قضایی تونسی، تحویل دادند.

به گزارش افق نیوز، مقام های تونسی اعلام کرده اند العیدودی که تونسی تبار است، متهم به گذراندن دوره های نظامی در افغانستان همراه با نیروهای القاعده و فعالیت های تندروانه در آلمان است و دادستانی کل تونس نیز در چارچوب مبارزه با تروریسم، حکم جلب او را در خصوص برخی پرونده های تروریستی صادر کرده است.
«سفیان السلیطی » سخنگوی رسمی مجتمع قضایی مبارزه با تروریسم تونس ، امروز جمعه خبر تحویل گرفتن العیدودی را تایید کرد اما اشاره ای به اتهام های وارد شده به او نکرد.
العیدودی متولد سال ۱۹۷۶ است و از سال ۱۹۹۷میلادی در آلمان زندگی می کرد.گفته می شود او طی سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰میلادی ناپدید شد و در آن زمان به اردوگاه های آموزشی القاعده در افغانستان رفت و پس از آن نگهبان شخصی بن لادن شد.
دستگاه قضایی آلمان اتهام های وارد شده به او را ناکافی دانسته و به همین دلیل او را بازداشت نکرده بود.
رسانه های عربی ۲۸ خرداد گذشته نیز از بازداشت «ابوسفیان بن قمو» راننده شخصی بن لادن سرکرده سازمان القاعده در درنه لیبی خبر دادند.
تارنمای «اخبار لیبیا» نوشت: بن قمو از جمله معروف ترین سرکرده های القاعده است که در دهه هشتاد به افغانستان رفت و در بیشتر جنگ های القاعده شرکت داشت.
نیروهای آمریکایی بن لادن را در سال ۲۰۱۱ در شهر ایوت اباد پاکستان کشتند.