گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۹:۰۷
شناسه : 256858
تاریخ : ۲۳ تیر ۱۳۹۷
یک پـایـانِ شیـریـن

بلژیک و انگلیس شکست‌خورده‌های مغموم مرحله نیمه‌نهایی برابر فرانسه و کرواسی در ورزشگاه کروستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ برای دومین مرتبه در این تورنمنت مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد و امید دارند جام را با لبخند به پایان برسانند. 

امروز از ساعت ۱۸:۳۰ با سوت علیرضا فغانی داور شایسته ایرانی دیداری آغاز خواهد شد که در پایان آن سرنوشت تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص می‌شود.

افق نیوز/ بلژیک و انگلیس شکست‌خورده‌های مغموم مرحله نیمه‌نهایی برابر فرانسه و کرواسی در ورزشگاه کروستوفسکی شهر سن‌پترزبورگ برای دومین مرتبه در این تورنمنت مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد و امید دارند جام را با لبخند به پایان برسانند.
بلژیک؛ بـرای آینــده
انتظار‌ها برای قهرمانی بلژیک در جام جهانی باز هم تبدیل به یأس شد. شیاطین‌سرخ اروپا با وجود ارائه نمایش‌های زیبا و داشتن تیمی جذاب در نهایت یک گام مانده به فینال کم آوردند. تیمی که بیشترین گل زده در تورنمنت را داشت از باز کردن دروازه فرانسه عاجز ماند و این مرتبه تغییر تاکتیک روبرتو مارتینس جواب نداد. با این حال قطعاً بلژیکی‌ها از تیم دوست‌داشتنی‌ای که مرد اسپانیایی برای‌شان ساخته راضی هستند و به همین علت او را تا ۲ سال دیگر حفظ کرده‌اند. بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۸ تیمی با محوریت بازیکنان جوانی همچون ادن آزار، کوین دبروین و روملو لوکاکو بود، ستاره‌هایی که قطعاً در دوره بعدی هم اگر اتفاق خاصی نیفتد در ترکیب شیاطین‌سرخ حضور خواهند داشت. با این حال در خط دفاعی این تیم شاید مجبور به جابه‌جایی مهره‌ها شود چراکه ۳ مدافع بالای ۳۰ سال دارد. با این حال با چنین روندی می‌توان بلژیک را مدعی اصلی قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا و دوره بعدی جام جهانی دانست. تیمی که خوب شکل گرفته و برای آینده قابل احترام‌تر از تیمی است که مارک ویلموتس ساخته بود. بلژیکی‌ها قطعاً از همین امروز به فکر آینده هستند و امید دارند با شادی جام جهانی ۲۰۱۸ را به پایان برسانند. پیروز شدن برای دومین مرتبه برابر انگلیس در یک دوره می‌تواند لذت خاصی داشته باشد چراکه بلژیک پیش از آن در طول تاریخ فقط یک بار سه‌شیر را برده بود.
انگلیس؛ با سری بالا به خانه برمی‌گردیم
«فوتبال به خانه برمی‌گردد.» این جمله و آهنگ معروف آن بار‌ها از پیش از جام جهانی توسط انگلیسی‌ها زمزمه شد، اما در نهایت با اشک و حسرت باید به خانه برگردند و قرار نیست جامی را با خودشان به کشورشان بازگردانند. حسرت ۵۲ ساله پایان نیافت و دوره بعدی باید از حسرت ۵۶ ساله بنویسیم. پیش از جام جهانی گفتیم هر اتفاقی برای انگلیس رخ بدهد باز هم تیمِ گرت ساوت‌گیت یک تیم قابل احترام خواهد بود. او به طرز شگفت‌انگیزی میانگین سنی تیمش را پایین آورد و این می‌تواند حاصل چند سال کار کردن او در رده پایه فوتبال انگلیس باشد. تیمی که مربی جوانی دارد و کاپیتان آن فقط ۲۴ ساله است حسرت ابدی نخواهد داشت و می‌تواند ۴ سال بعد با تجربه بیشتر باز هم بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرد. با وجود اینکه انگلیس مسیر خوبی را تا نیمه‌نهایی سپری کرد ولی این امر ارزش کار سه‌شیر را کم نخواهد کرد. تیمی که شاید اگر در جدال با کرواسی پس از گلزنی و بازی خوب در نیمه نخست ساده‌لوحانه به بازی ادامه نمی‌داد الان برای دومین مرتبه در تاریخ فینالیست جام جهانی بود. با این حال جوان‌های انگلیسی به خانه بازخواهند گشت، بدون جام، اما با سری بالا. رسانه‌های انگلیس و جَو مثبتی که در این کشور ایجاد شده نشان می‌دهد از شرایط سه‌شیر در روسیه کاملاً راضی بوده‌اند. آینده متعلق به تیمِ ساوت‌گیت است.
آخرین جدال
در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، بلژیک و انگلیس در آخرین دیدار گروه G. به مصاف هم رفتند که شیاطین‌سرخ اروپا موفق شدند با گل زیبای یانوزای حریف را یک بر صفر شکست دهند.
مصدومان و محرومان
بلژیک تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد، اگرچه به رسم همیشگی بازی‌های رده‌بندی شاید برخی ستاره‌ها روی نیمکت بنشینند. در ترکیب انگلیس فقط کیران تریپیر مصدوم است و بقیه بازیکنان برای بازی رده‌بندی در دسترس هستند.
آمار بازی
۲۲) در ۲۲ جدال انگلیس و بلژیک، سه‌شیر ۱۵ برد داشته، ۵ بازی با نتیجه تساوی تمام شده و بلژیک ۲ مرتبه برنده بوده است.
۳) در جام جهانی بلژیک و انگلیس ۳ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که حاصل کارشان یک تساوی در سال ۱۹۵۴، یک برد در سال ۱۹۹۰ برای انگلیس و یک برد در همین دوره برای بلژیک بوده است.
یک) بلژیک فقط یک مرتبه در دیدار رده‌بندی جام جهانی حاضر بوده که آن را هم در سال ۱۹۸۶ به فرانسه ۴ بر ۲ باخت.
یک) انگلیس هم مثل بلژیک فقط یک بار سابقه حضور در رده‌بندی را دارد که در سال ۱۹۹۰ به ایتالیا ۲ بر یک باخت و چهارم شد.
۵) بلژیک و انگلیس در ۵ بازی از ۶ بازی خودشان در جام جهانی دروازه رقبا را باز کرده‌اند.
۶) هری کین با ۶ گل زده شانس اول آقای گلی است و جدی‌ترین رقیب او هم روملو لوکاکو ۴ گله محسوب می‌شود. لوکاکو در مراحل حذفی گل نزده و کین هم فقط یک گل زده از روی نقطه پنالتی دارد.
۸۲) پیروزی در مرحله گروهی جام جهانی اولین برد بلژیک برابر انگلیس پس از ۸۲ سال بود.
۱۲) گلی که کیران تریپیر در جدال با کرواسی زد در پایان بی‌ثمر شد، اما گلی تاریخی بود. برای اولین مرتبه سه‌شیر در یک دوره جام جهانی ۱۲ گل زد. بهترین رکورد آن‌ها به سال ۱۹۶۶ برمی‌گشت که ۱۱ مرتبه گلزنی کرده بودند.
۱۴) بیشترین گل زده در جام جهانی ۲۰۱۸ متعلق به بلژیک است.
۹) برای شیاطین‌سرخ اروپا ۹ بازیکن گلزنی کرده‌اند که بیشترین تعداد گلزن در جام جهانی است.
۷) در جدال‌های بلژیک برابر تونس (۵ بر ۲) و انگلیس برابر پاناما (۶ بر یک) بیشترین گل در جام جهانی رد و بدل شد.
۳) هری کین در کنار کریس رونالدو تنها بازیکنانی هستند که در جام جهانی هت‌تریک کرده‌اند.
۵) بلژیک با وجود اینکه با ۵ پیروزی بیشترین برد در جام جهانی را در کنار فرانسه داشته، نتوانست فینالیست شود.
۳) کاپیتان انگلیس ۳ مرتبه عنوان بهترین بازیکن میدان را به خودش اختصاص داده و در کنار لوکامودریچ بیشترین جایزه را گرفته.
۹) ۹ گل از ۱۲ گل زده انگلیس از درون محوطه جریمه به ثمر رسیده است.
ترکیب احتمالی دو تیم
بلژیک: کورتوا، آلدرویرلد، ورمائلن، ورتونگن، یانوزای، فلینی، تیلماس، کاراسکو، دبروین، آزار و باتشوایی
انگلیس: پیکفورد، آرنولد، کیهیل، جونز، لینگارد، دایر، اَلی، استرلینگ، یانگ، واردی و کین