گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۲۰:۱۳
شناسه : 258437
تاریخ : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
ارتش سوریه شهرک الشجره را آزاد کرد

پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ (الاعلام الحربی) اعلام کرد که ارتش سوریه شهرک الشجره در منطقه حوض یرموک در شمال استان درعا را به طور کامل تحت کنترل خود قرار داده است.

به گزارش افق ، پایگاه اطلاع رسانی و تبلیغات جنگ (الاعلام الحربی) اعلام کرد که ارتش سوریه شهرک الشجره در منطقه حوض یرموک در شمال استان درعا را به طور کامل تحت کنترل خود قرار داده است.
ارتش سوریه پس از درگیری شدید با تروریست‌های داعش بر شهرک الشجره مسلط شده است.
یگان‌های مهندسی ارتش سوریه روز گذشته ( یکشنبه ) در جریان بازرسی اطراف شهرک الشجره در استان درعا یک موشک ‘تاو’ ساخت آمریکا به همراه چندین بمب و همچنین تجهیزات نظامی برجای مانده از عناصر کلاه سفیدها را در مقر تروریست های داعشی کشف و ضبط کردند.
یگان مهندسی ارتش سوریه همچنین چند بسته انفجاری را در یکی از مقرهای گروه تروریستی ‘داعش’ در اطراف شهرک ‘الشجره’ واقع در منطقه حوض یرموک در حومه درعا کشف کرد.
نیروهای ارتش سوریه در جریان بازرسی در اطراف شهرک الشجره مواد غذایی ساخت رژیم صهیونیستی و بسته های انفجاری متنوع ساخت آمریکا کشف کردند.
نیروهای نظامی سوریه به پیشروی های خود در منطقه ‘حوض یرموک’ در شمال غرب درعا ادامه داده و هم اکنون بیش از ۹۸ درصد از مساحت این استان را از دست تروریست ها آزاد کرده است.
گروه های وابسته به ‘داعش’ کمتر از ۲ درصد از اراضی این استان را در اشغال خود دارند.
تروریست های شمال غرب استان درعا در یک اقدام پیش دستانه هفته گذشته از ترس عملیات نظامی ارتش سوریه با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.
تروریست های ‘ارتش آزاد’ و ‘تحریر الشام’ (جبهه النصره سابق) با داعش بیعت کرده و مناطق تحت تسلط خود را با ‘ارتش خالد بن ولید’ در حوض یرموک ادغام کردند.
در جریان عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور شمار زیادی از تروریست ها تسلیم و سلاح های خود را تحویل دادند.
نظامیان سوری حدود یک ماه پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کردند.
بر اساس برخی آمارها حدود ۳۶۰ هزار تروریست از ۱۲۰ کشور جهان در قالب بیش از ۱۰۰ گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه از هشت سال پیش حضور داشتند که شمار زیادی از آنان در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و تعدادی نیز به کشورهای خود فرار کرده اند.
گروه های تروریستی که از سوی کشورهای مختلف از جمله عربستان، امارات، آمریکا و رژیم صهیونیستی تامین مالی و نظامی می شوند، به دلیل اهداف مختلف کشورهای حامی خود در بیشتر مواقع با هم درگیر شده و اقدام به کشتن یکدیگر می کنند.