گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس
ساعت : ۱۱:۴۵
شناسه : 258565
تاریخ : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ابهام در مبالغ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها

نماینده کرمانشاه در مجلس گفت: پول‌های واریز شده به حساب سلبریتی‌ها برای کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مشخص نیست کجا هزینه شده است.

خبرگزاری فارس: ابهام در مبالغ واریز شده به حساب سلبریتی‌ها

به گزارش افق نیوز، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنانی پس از قرائت گزارش کمیسیون‌های اصل ۹۰ و عمران مجلس درباره زلزله اخیر کرمانشاه، اظهار داشت: پس از وقوع این زلزله، مقام معظم رهبری اجازه دادند از صندوق توسعه ملی مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای واریز به سازمان برنامه و بودجه و اختصاص برای کمک به مردم زلزله‌زده در نظر گرفتند که معادل آن ۷۰۰ میلیارد تومان بود، پس از بازدید رئیس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده تأکید شد که وام‌های در نظر گرفته شده پاسخگوی تکمیل واحدهای تخریبی نیست، اما در حال حاضر بسیاری از واحدها نیمه‌کاره است، بنابراین از مسئولان انتظار داریم، تمهیداتی بیاندیشند تا مردم زلزله‌زده در فصل سرما زیر برف و باران نمانند.

وی افزود: هزینه‌های بازسازی اماکن تخریبی بسیار بالاست، به عنوان مثال با میلگرد کیلویی ۵ هزار تومان امکان بازسازی ساختمان‌های تخریب‌شده وجود ندارد، شاید مردم گرمای این فصل را تحمل کنند اما همین مردم در فصل سرما دچار مشکل می‌شوند.

مصری همچنین با بیان اینکه مجلس در سال ۹۱ در قانونی به صراحت بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله را مورد تأکید قرار داده است، گفت: از دولت انتظار داریم لیست افرادی که از وام‌های بیش از یک میلیارد تومان به نام بازسازی واحدهای تخریبی استفاده کرده‌اند را منتشر کند، ضمن اینکه تاکنون هیچ مسئولی بازسازی اماکن مذهبی را نپذیرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانی با انتقاد از اینکه پول‌های واریز شده به حساب سلبریتی‌ها مشخص نیست کجا هزینه شده است، یادآور شد: هزینه آب مصرفی در مناطق زلزله‌زده بسیار بالا بوده و امیدواریم این مسائل بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

مصری در پایان خاطرنشان کرد: ظلمی که به بچه‌های شیرخوار شد که گونه‌های آنان از سرما سرخ شده بود به خاطر بی‌توجهی به قانون بود که ما این موضوع را در زمان خودش مورد سوال قرار خواهیم داد و پیگیری خواهیم کرد.