گروه : سایپا » صنعت و معدن
ساعت : ۱۲:۵۹
شناسه : 258636
تاریخ : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
گروه خودروسازی سایپا حضور پر رنگی در بازار رقابت الجزایر خواهد داشت

سفیر ایران در الجزایر گفت: تلاش های صورت پذیرفته برای راه اندازی کارخانه تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در الجزایر و نصب تجهیزات خطوط تولید در این کشور نشان از عزمی جدی برای ایجاد بازار و رقابت با سایر خودروسازان در این منطقه دارد.

به گزارش سایپانیوز،رضا عامری در بازدید جمعی از سفرای جمهوری اسلامی ایران از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: دستاوردهای جدید گروه سایپا باعث افتخار و سربلندی است. بی شک مدیریت و برنامه ریزی کارشناسی شده در حوزه صنعت و فن آوری های نوین، موجب پیشبرد اهداف خودروسازان خواهد شد و ما به عنوان کارگزاران جمهوری اسلامی ایران وظیفه داریم توانمندی های متخصصان داخلی را به جهانیان معرفی کنیم.

سفیر ایران در الجزایر در ادامه با تقدیر از سرمایه گذاری گروه سایپا در این کشور علی رغم وجود برخی مشکلات گفت: تلاش های صورت پذیرفته برای راه اندازی کارخانه تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا در الجزایر و نصب تجهیزات خطوط تولید در این کشور، نشان از عزمی جدی برای ایجاد بازار و رقابت با سایر خودروسازان در این منطقه دارد و امیدواریم که به زودی شاهد فعالیت سایپا در الجزایر باشیم.

عامری تاکید کرد: دولت الجزایر با توجه به توانمندی های ایران در حوزه صنعت، تمایل بسیاری برای همکاری جهت سرمایه گذاری ما در این بخش دارد و زمان بر شدن آغاز فعالیت سایپا در این کشور به هیچ عنوان سیاسی نیست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر از تشکیل کمیته مشترکی میان این دو کشور برای بررسی مشکلات سایپا خبر داد و گفت: به زودی کمیته مشترکی در تهران جهت پیگیری مذاکرات سایپا و شریک تجاری آن تشکیل و به صورت جدی از حقوق این شرکت خودرو ساز حمایت خواهد شد و قطعا با حل مشکلات، گروه سایپا حضور پر رنگی در بازار رقابت الجزایر خواهد داشت.

عامری با اشاره به تلاش دولت الجزایر برای ایجاد رونق اقتصادی و کاهش واردات خودروهای خارجی افزود: الجزایر به عنوان یکی از بزرگ ترین کشورهای عربی_آفریقایی دارای موقعیت جغرافیایی بسیار ممتازی است و همجوار بودن با کشورهایی چون تونس، لیبی، نیجر، مالی و مغرب می تواند بازار خوبی برای آنها ایجاد کند و از آنجایی که دولت این کشور برنامه های خوبی برای به حرکت در آوردن اقتصاد خود به سمت اقتصاد آزاد، اشتغال زایی و مونتاژ خودرو دارد برای سایپا یک فرصت طلایی محسوب می شود.