گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل » ویژه
ساعت : ۱۳:۱۹
شناسه : 258648
تاریخ : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با کشورهای «آ‌سه‌آن» در مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با کشورهای «آ‌سه‌آن» در مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش حاضر است همکاری‌های خود با کشورهای عضو آ.سه.آن را در زمینه مقابله با تهدیدات و چالش‌های جهان امروز، بخصوص مبارزه با تروریسم بین المللی افزایش دهد.

اعلام آمادگی روسیه برای همکاری با کشورهای «آ‌سه‌آن» در مبارزه با تروریسم

به گزارش افق نیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنرانی خود در نشست وزیران روسیه-آ.سه.آن، اعلام کرد که این کشور حاضر است همکاری‌های خود با کشورهای عضو آ.سه.آن را در زمینه مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم افزایش دهد. وی گفت: «ما از توسعه روابط با کشورهای آ.سه.آن در تمامی زمینه‌ها، از جمله در مسائل مربوط به مقابله با چالش‌ها و تهدیدات جدید جهان امروزی و در وهله نخست تروریسم و تروریست‌های بین المللی استقبال می‌کنیم.»

به گفته وی، مسکو حاضر است تا همکاری‌های خود در تمامی این زمینه‌ هاو بویژه  در مسائل امنیتی را در چارچوب نشست سران کشورهای شرق آسیا و همچنین منطقه نفوذ آ.سه.آن افزایش دهد. در عرصه همکاری‌های تجاری-اقتصادی نیز آسان در دستور کار نشست روسیه-آ.سه.آن، باید کار به روی ابتکارعمل‌ها و طرح‌های مربوط به انرژی، کشاورزی، بهداشت و درمان و موسسات تجاری کوچک و متوسط و همچنین محیط زیست گنجانده شود.

وزیر خارجه روسیه افزود: «در اواخر ماه آگوست نیز قرار است نشست وزرای اقتصاد کشورهای آ.سه.آن برگزار شود و من اطمینان دارم که این نشست امکان توسعه همکاری‌ها در تمامی این جهت گیری‌ها را به وجود خواهد آورد.»

لازم به یادآوری است که سرگئی لاوروف، امروز، پنج شنبه در حاشیه نشست وزیران آ.سه.آن، با برخی همتایان خارجی خود از کشورهای چین، سنگاپور، کره جنوبی، فیلیپین و .. دیدار کرده و ملاقات و گفت‌وگو با “محمدجواد ظریف” وزیر خارجه ایران نیز در برنامه کاری وی گنجانده شده است.