گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس » ویژه
ساعت : ۱۴:۴۷
شناسه : 258744
تاریخ : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
سیاست‌های جدید “نرخ ارز” را می‌شکند سیاست‌های جدید “نرخ ارز” را می‌شکند

رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس ابراز امیدواری کرد با اجرای سیاست‌های ارزی جدید از سوی دولت نرخ ارز در روزهای آینده شکسته شود.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره  بسته جدید ارزی دولت برای برون‌رفت از شرایط فعلی اقتصادی، گفت: پس از تعطیلات نوروز در هفته اول فعالیت مجلس، نمایندگان طرح دو فوریتی درباره ساماندهی صرافی‌ها و راه‌اندازی بازار ثانویه ارز را تدوین کردند. اخیراً با توافق مجلس و دولت قرار است بخش اعظمی از این طرح از سوی دولت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دولت اعلام کرده محورهای طرح دو فوریتی ساماندهی بازار ارز را در سیاست‌های جدید ارزی خود اعمال می‌کند، ادامه داد: عمده محورهایی که قرار است دولت آن را اجرایی کند، درباره تعمیق بازار ثانویه ارز، فعال شدن صرافی‌ها، افتتاح حساب‌های ارزی با ضمانت و عاملیت بانک مرکزی است.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه برخی از مسائلی که امروز درباره ارز با آن مواجه هستیم را نمایندگان  از چند ماه گذشته به دولتمردان گوشزد کرده بودند، افزود: اگر دولت به تذکرات نمایندگان توجه می‌کرد امروز با حجم عظیمی از مشکلات مواجه نبودیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: اصرار دولت به تک رقمی کردن نرخ ارز زمینه سرازیر شدن حجم واردات به کشور، بی‌انضباطی در تخصیص ارز،  توقف صادرات و نابود شدن شرکت‌های صادرکننده را فراهم کرد.

پورابراهیمی با بیان اینکه انتظار می‌رود با اجرای سیاست‌های ارزی جدید دولت نرخ ارز شکسته شود،گفت: انتظار می‌رود نرخ ارز با اجرای سیاست‌های جدید ۵۰ درصد بالای نرخ ترجیحی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در صورتی که دولت در بسته پیشنهادی خود موضوعات و محورهایی را که  مجلس در گذشته مطرح کرده بود به مباحث جدید اضافه کند و مبنای آن علمی، تخصصی و کارشناسی باشد، حتما از آن حمایت می‌کنیم و سیاست جدید ارزی مورد حمایت مجلس نیز قرار می‌گیرد.