گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » حمل و نقل و راه
ساعت : ۱۴:۵۳
شناسه : 258945
تاریخ : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
ایران ایر: پرواز هواپیما از فرانسه به ایران بدون سوخت‌گیری در کشورهای اروپایی

۵ فروند هواپیما از فرودگاه تولوز فرانسه پرواز کردند و بدون سوخت‌گیری در هیچ کشور اروپایی وارد ایران شدند و سپس در فرودگاه ارومیه سوخت‌گیری کرده و به فرودگاه مهر آباد آمدند که کاری فوق‌العاده بود.

۵ فروند هواپیما از فرودگاه تولوز فرانسه پرواز کردند و بدون سوخت‌گیری در هیچ کشور اروپایی وارد ایران شدند و سپس در فرودگاه ارومیه سوخت‌گیری کرده و به فرودگاه مهر آباد آمدند که کاری فوق‌العاده بود.

مدیرعامل ایران ایر گفت: هواپیماهایی که امروز وارد کشور شدند از فرودگاه تولوز فرانسه برخاستند و بدون سوخت‌گیری در هیچ کشور اروپایی وارد ایران شدند.

به گزارش افق نیوز، فرزانه شرفبافی امروز در مراسم ورود هواپیماهای ATR اظهار داشت:‌این ۵ فروند هواپیما از فرودگاه تولوز فرانسه پرواز کردند و بدون سوخت‌گیری در هیچ کشور اروپایی وارد ایران شدند و سپس در فرودگاه ارومیه سوخت‌گیری کرده و به فرودگاه مهر آباد آمدند که کاری فوق‌العاده بود.

وی ادامه داد: ما ۸ روز کاری فرصت داشتیم این هواپیماها را تحویل بگیریم. این کار ما به جهانیان ثابت کرد که « ما می‌توانیم».

شرفبافی افزود: در جلسات کارشناسی هواپیماهای برجامی مدام به ما می‌گفتند مگر می‌توانید مشکل را حل کنید که ما هم می‌گفتیم یا راهی خواهیم یافت و یا راهی خواهیم ساخت؛ راه نظام جمهوری اسلامی ایران بن‌بست ندارد و خدا را شاکریم که توانستیم در این شرایط ویژه سیاسی کاری برای مردم کرده باشیم.

وی ادامه داد:‌تصمیم‌مان این است که برای توسعه ناوگان ایران ایر متوقف نشویم؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی با تدبیر و اراده در مقابل تهدیدات بین‌المللی با منش مذاکره و صلح به خوبی گام برداشتیم؛ تدبیر رئیس‌جمهور در این شرایط ویژه برای کشور چاره‌ساز است که ما از حمایت و پیگیری رئیس‌جمهور قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل ایران ایر افزود: آنچه امروز برای شکست تصمیم‌گیری یکطرفه آمریکا علیه ایران رقم خورد حاصل نگرش‌های دقیق رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بود.

شرفبافی ادامه داد: ۱۵ مرداد امسال مهلت ۹۰ روزه اداره خزانه‌داری آمریکا برای قطع تدریجی روابط شرکت‌های آمریکایی و اروپایی به ایران است و ما با وجود ابطال مجوز فروش ATR به ایران توانستیم با فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها جلسات متعدد برگزار کنیم و مجوز تحویل هواپیماهای ساخته شده را بگیریم و هم اینک منتظر ورود بقیه شاپرک‌های هما هستیم.

وی اظهار داشت:‌در تحویل این ATRها اروپا نشان داد اگر بخواهد می‌تواند از همه شرکت‌های اروپایی حمایت کند.

مدیرعامل ایران ایر ادامه داد: ایران ایر یک سال است از این ATRها استفاده می‌کند که از بهترین بهره‌برداران منطقه به شمار می‌رود؛ امیدواریم مسیر بازرگانی بهینه این هواپیماها اجرایی شود و این هواپیماها قطعا در کل منطقه توسعه ایجاد می‌کنند.

شرفبافی اظهار داشت:‌همچنین از بانک مرکزی و رئیس کل این بانک (همتی) قدردانی می‌کنیم که در ثانیه‌های آخر کمک شایانی به هما کرد.