گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دانشگاه
ساعت : ۱۰:۴۵
شناسه : 259398
تاریخ : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
ماهواره دانشگاه امیرکبیر چه زمانی به فضا پرتاب می شود؟

رئیس دانشگاه امیرکبیر درباره زمان پرتاب ماهواره این دانشگاه به فضا توضیح داد.

ماهواره دانشگاه امیرکبیر چه زمانی به فضا پرتاب می شود؟احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:ماهواره ها قبل از پرتاب باید در اتاق تمیز قرار بگیرند و سپس برای پرتاب به پرتابگر منتقل شوند و ماهواره این دانشگاه هم اکنون  پلمپ و در اتاق تمیز قرار دارد.

وی ادامه داد:این ماهواره سال گذشته با حضور رئیس جمهور بهره برداری رسید و از آن زمان به بعد در اتاق تمیز قرار گرفته تا توسط سازمان فضایی تست و آماده پرتاب قرار گیرد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: این ماهواره برای کاربردهایی مانند سنجش از راه دور خواهد داشت و در قالب یک طرح بزرگ ملی و با مشارکت چندین دانشگاه اجرا می شود که امیدواریم سال آینده شاهد انعقاد قراردادهای مربوطه باشیم.

معتمدی درباره  زمان دقیق پرتاب این ماهواره تصریح کرد: در این باره چیزی نمی دانم و این مربوط به سازمان فضایی است و قطعا پس از چک شدن کامل این ماهواره توسط سازمان فضایی و دریافت استاندارد های کامل پرتاب می شود.

وی یادآوری کرد: طبق استاندارد های جهانی معمولا هر ماهواره ای پس از قرار گیری در مدار مقرر، ابتدا از سوی مرکز فرماندهی و هدایت آن در زمین مورد سنجش یا تست قرار می گیرد تا صحت عملکرد آن برای آخرین بار سنجیده شود.