گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۲:۴۰
شناسه : 259510
تاریخ : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
قابل احترام مثل استقلالِ شفر/ از ناامیدی تا امیدواری با پیرمرد آلمانی

تیم فوتبال استقلال شب گذشته موفق شد با نتیجه پُرگل تراکتورسازی را شکست دهد.

تیم فوتبال استقلال شب گذشته موفق شد با نتیجه پُرگل تراکتورسازی را شکست دهد.
شفر+تمرین استقلال قابل احترام مثل استقلالِ شفر/ از ناامیدی تا امیدواری با پیرمرد آلمانی

افق نیوز/ با توجه به اتفاقاتی که فصل قبل برای استقلال رخ داد خیلی سخت بود کهشفر بتواند از یک تیم ناقص که هزاران مشکل را همراه خود داشت تیمی زهردار و منسجم بسازد. حتی هواداران خوش‌بین استقلال هم نمی‌توانستند باور کنند تیمی که مقابل تراکتورسازی به میدان رفت همان تیمی است که تا ۲۰ روز پیش امیدی به آن نداشتند، اما تفکرات شفر نتیجه داد و استقلالی‌ها رفته رفته به یک تیم کم‌نقص‌ تبدیل شدند، ضمن این که چند خرید خوب باعث شد این تیم جان تازه بگیرد و آن گونه بازی کند که هواداران می‌خواهند.

 

فراموش نشود استقلال بازیکنانی مثل تیام و جباروف را از دست داده بود و پر کردن جای خالی این بازیکنان یکی از مهمترین دغدغه‌های شفر محسوب می‌شد، اما این مربی باتجربه، مرتضی تبریزی را جذب کرد که در همین بازی شب گذشته جزو بهترین بازیکنان استقلال بود و توانست یکی از گل‌های تیمش را نیز به ثمر برساند.

 

روح‌الله باقری که از تیم دسته اولی خونه به خونه به استقلال آمد هم یک خرید خوب برای این تیم به حساب می‌آید. باقری با وجود این که تا الان گلی برای تیمش به ثمر نرسانده، اما تاثیر مثبت او در ۳ بازی گذشته استقلال نشان می‌دهد شفر در جذب او اشتباه نکرده است. الحاجی گرو و نیومایر هم اولین بازی خود را مقابل تراکتورسازی انجام دادند و با توجه به دقایق کمی که در زمین حضور داشتند زود است در خصوص آنها اظهارنظر کرد.

 

یکی از مهمترین ویژگی‌های شفر، بالا بردن سطح فنی بازیکنانش است. شاید اگر فصل گذشته شفر به استقلال نمی‌آمد بازیکنانی همچون امید ابراهیمی و مجید حسینی نمی‌توانستند به عنوان بازیکن فیکس در جام جهانی بازی کنند. در کنار این موضوع از زمانی که پیرمرد آلمانی هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفته بازیکنان این تیم به طرز عجیبی رشد فنی داشته‌اند. مهدی رحمتی دوباره به روز‌های اوجش برگشته، فرشید اسماعیلی در حد یک بازیکن سطح بالا بازی می‌کند و فرشید باقری به یک وزنه مهم برای تیمش تبدیل شده است. وریا غفوری هم قابل مقایسه با زمانی که زیر نظر منصوریان بازی می‌کرد نیست و همه این‌ها نشان می‌دهد که شفر چه مربی ارزشمندی است.

 

مربیانی همچون شفر درک بالایی از فوتبال دارند و می‌توانند تاثیر زیادی در فوتبال ایران داشته باشند. در کنار این موارد شفر هیچ واهمه‌ای از بازی دادن به بازیکنان جوان ندارد و احتمالا بازیکنانی مثل نظری و آقایی هم در آینده‌ای نه چندان دور به بازیکنان کلیدی استقلال تبدیل خواهند شد.

 

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد فصل جاری می‌تواند یکی از فصول موفق استقلال باشد. این تیم یک مربی کارکشته در اختیار دارد که می‌تواند آرزوی هر تیمی باشد به شرط این که مسائل مدیریتی و مالی روی عملکرد آّی‌پوشان پایتخت تاثیر منفی نگذارد.