گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » گفتگو
ساعت : ۱۴:۳۲
شناسه : 260977
تاریخ : ۰۲ شهریور ۱۳۹۷
رئیس‌جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل مقتدرانه از تحریم‌های ضد ملت ایران سخن بگوید رئیس‌جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل مقتدرانه از تحریم‌های ضد ملت ایران سخن بگوید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره سخنرانی امسال رئیس‌جمهور در سازمان ملل متحد گفت: آقای روحانی باید از ترحیم‌های ضد ایرانی آمریکا سخن بگوید.

حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه درباره سخنرانی امسال رئیس‌جمهور در مجمع جهانی سازمان ملل باتوجه به بد عهدی آمریکا در برجام و مذاکرات هسته‌ای، گفت: معتقدم آقای روحانی ادله لازم را دارد تا از دیپلماسی جمهوری  اسلامی ایران دفاع کند.

افق نیوز/ وی یادآور شد: یک زمانی نتانیاهو آمد و تصویر بمبی را نشان داد و گفت ایران را متوقف کنید در مقابل این رفتار توهین آمیز علیرغم این که ماهم می‌توانستیم مقابله به مثل انجام دهیم به صورت کاملا مسالمت‌آمیز و صلح آمیز به گونه‌ای عمل کردیم که بهانه‌ای برای ایجاد برخی از رفتارها وجود نداشته باشد.

نماینده مردم اسلام‌‌‌‌آباد غرب در مجلس تاکید کرد: آقای رئیس جمهور این‌بار باتوجه به شرایطی که پیش آمده و مخصوصا بد عهدی ایالات متحده باید از دیپلماسی کشورمان دفاع کند و یک اقامه دعوای جدی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه کشور آمریکا مطرح کند.

فلاحت‌پیشه با اشاره به تحریم‌های مجدد آمریکا علیه ایران، گفت: آقای روحانی باید این اقامه دعوا را به صورت جدی پیگیری کند زیرا تحریم‌های ایالات متحده علیه و ضدایران نیست بلکه ضد حقوق بشری و ملت است .

وی ادامه داد: شما نگاه کنید امروز آمریکا ما را در زمینه دارو، مواد غذایی و مایحتاج اولیه ایران تحریم کرده است آیا این تحریم‌ها علیه مردم نیست؟ از نظر من آقای روحانی در مجمع جهانی سازمان ملل متحد باید در یک سخنرانی جامع و مقتدرانه ریز این موارد را مطرح کند تا بقیه بدانند چه اتفاقی رخ داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اگر آقای رئیس‌جمهور خواستار باشد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ایشان حتما در این زمینه کمک خواهند کرد.