گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۹:۲۱
شناسه : 261326
تاریخ : ۰۵ شهریور ۱۳۹۷
ترکیب احتمالی استقلال مقابل السد

 تیم فوتبال استقلال تهران امشب در حساس ترین بازی فصل خود باید از ساعت ۲۰:۳۰  در چارچوب مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی السد قطر قرار بگیرد.

استقلال

 تیم فوتبال استقلال تهران امشب در حساس ترین بازی فصل خود باید از ساعت ۲۰:۳۰  در چارچوب مرحله ۱/۴ نهایی لیگ قهرمانان آسیا رو در روی السد قطر قرار بگیرد.

حضور ژاوی و گابی بازیکنان پا به سن گذاشته اسپانیایی در تیم رقیب باعث شده تا شفر سرمربی کهنه کار آبی های پایتخت چالش بزرگی برای  انتخاب نفرات خود داشته باشد.

به احتمال زیاد سید مهدی رحمتی که در هر ۵ دیدار ابتدایی لیگ حضور ثابتی در ترکیب داشته امشب نیز وظیفه حفاظت از دروازه استقلال را بر عهده داشته باشد، نکته جالب و امیدوار کننده در مورد رحمتی به عملکرد درخشان او در ورزشگاه آزادی بر می گردد، رحمتی در بازی های داخل خانه استقلال در لیگ برتر هنوز گلی را دریافت نکرده است، او همچنین در تک بازی فصل پیش نیز که در پلی آف آسیا برگزار شد در طول ۱۲۰ دقیقه هیچ گلی را از بازیکنان السد دریافت نکرد و با درخشش خود در ضربات پنالتی باعث صعود تیمش به مرحله بعد شد.

سید مهدی رحمتی
سید مهدی رحمتی

اما خط دفاعی استقلال در این دیدار ابهامات زیادی را به همراه دارد، پژمان منتظری که مهره ثابت شفر در این پست به حساب می آید فردا نیز رهبر مدافعان آبی پوش میدان  خواهد بود، به احتمال زیاد با رفع مصدومیت روزبه چشمی او به جای دانشگر زوج قلب خط دفاعی استقلال را با منتظری تشکیل خواهد داد.

آرمین سهرابیان هم که این روز ها بیش از پیش مورد اعتماد شفر قرار دارد همانند دیدار های لیگ برتر در جناح چپ خط دفاعی نقش آفرینی خواهد کرد، یکی از ابهامات اصلی ترکیب استقلال در بازی امشب به دفاع راست بر می گردد که درخشان مهر، غفوری و حیدری هر سه آماده نقش آفرینی در این پست هستند، با توجه به سنگینی بازی به نظر می رسد که شفر غفوری را در این پست بازی دهد.

پسران شفر در خط میانی شب سختی را پشت سر خواهند گذاشت چرا که از کار انداختن گابی و ژاوی اصلا کار آسانی به حساب نمی آید، با توجه به عملکرد فوق العاده فرشید های استقلال در بازی های ابتدایی لیگ به نظر می رسد هر دو آن ها در ترکیب ثابت تیمشان حضور داشته باشند.

تبریزی - اسماعیلی - چشمی
تبریزی – اسماعیلی – چشمی

علی کریمی نیز که این روز ها در ترکیب استقلال جا افتاده است با پوشیدن شماره ۶ استقلال باید جور نبود ابراهیمی را بکشد و نقش فرمانده را در میانه میدان ایفا کند، مرتضی تبریزی مهاجم جدید آبی ها نیز همانند بازی با فولاد در جناح چپ خط میانی با دوندگی بی امان خود هم در حملات و هم در جنگ های میانه میدان حضور پیدا خواهد کرد.

اما نفر ۵ خط هافبک استقلال یکی از دو بازیکن خارجی آن ها در این دیدار خواهد بود، همام طارق و مارکوس نیومایر هر دو از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و در بازی امشب شفر با به زمین فرستادن یکی از آن ها سعی خواهد کرد تا مالکیت توپ را بیشتر در اختیار بگیرد، از بین این دو بازیکن هم به نظر می رسد شانس طارق برای حضور در ترکیب اصلی از نیو مایر بیشتر باشد.

تک مهاجم آبی ها در این دیدار نیز الحاجی گرو خواهد بود، مهاجم نیجریه ای که در آخرین تمرین تیمش برای رویارویی با السد  شادابی خاصی از خود نشان داد، امیدوار است بتواند جایگاه تیام را در دل هواداران استقلال به دست آورد.

الحاجی گرو
الحاجی گرو