گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اجتماعی » بین الملل » زنان و جوانان
ساعت : ۱۰:۳۴
شناسه : 261789
تاریخ : ۰۹ شهریور ۱۳۹۷
فروش دختران جوان به گردشگران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در تابستان !

براساس گزارشی که روزنامه ایندیپندنت منتشر کرده است، صدها دختر زیر ۱۸ سال مصری در طول تعطیلات تابستانی به اجبار پدران خود با گردشگرانی که از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به آنجا سفر می کنند، مجبور به همخوابگی می شوند.

ربر اساس این گزارش این سبک که از آن به عنوان “ازدواج موقت” نام برده شده، با پایان سفر این مردان خارجی که عموما هم از کشور عربستان سعودی هستند، به پایان می رسد.
این ازدواج ها توسط دلالان که با مردان پولدار سعودی و خانواده‌های فقیر مصری در ارتباط هستند انجام می شود.
این “شوهران خارجی” به خانواده دختر مبلغی پول می‌دهند که معمولا معادل بین ۳۲۰ پوند تا ۳۲۰۰ پوند است.
بر اساس این گزارش، مردان پولدار از کشورهای حاشیه خلیج فارس نظیر عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی عموما در تابستان به مصر سفر می کنند و دختران مصری را برای مدتی بخرند. هماهنگی برای خرید این دختران که در موارد زیادی کمتر از ۱۸ سال سن دارند نیز توسط والدین و دلالان صورت می گیرد.
در مواردی این دختران مجبور به ازدواج نه تنها مورد سو استفاده جنسی قرار می گیرند بلکه به عنوان خدمتکار “شوهرانشان” هم به حساب می آیند.
این در حالی است که بر اساس قوانین مصر، ازدواج با اختلاف سنی بیش از ۱۰ سال ممنوع است.
دادگاهی در اسکندریه در سال ۲۰۰۹ دو نفر را که صدها ازدواج دختران زیر ۱۸ سال را ثبت کرده بودند به تحمل دو سال زندان محکوم کرد.
روابط قبل از ازدواج براساس قوانین اسلام ممنوع است و مراکز اقامتی مصر قبل از اینکه اجازه دهند یک نفر با فرد جنس مخالفش در اتاقی بماند مدارک ازدواج مطالبه می کنند و این ازدواج های موقت راهی برای دور زدن این قانون است.
شوهران بعضی از این دختران، پس از پایان سفر زنانشان را با خود به کشورشان باز می‌گردانند تا به عنوان خدمتکار همسر اولشان در منزلشان کار کند، آنهایی هم که در مصر باقی می مانند، شرایط بهتری ندارند، به ویژه اگر در پی این ازدواج ها بچه دار شده باشند.
عزیزه یکی از این زنان است که تن به چنین ازدواجی داده و همسرش به او گفته برای بردن او به عربستان باز خواهد گشت، اما با گذشت چند ماه خبری از وی نشده است.
عزیزه که حامله است برای اینکه بتواند برای فرزندش مدرک شناسایی بگیرد به سفارت عربستان سعودی در مصر مراجعه کرد، اما به دلیل اینکه ازدواجش ثبت نشده بود نتوانست راه به جایی ببرد و باید به عنوان یک مادر مجرد به خانه بازگردد و فرزندش را بزرگ کند، موضوعی که در فرهنگ سنتی مصر بسیار به آن بد نگاه می‌شود.
منبع: ایرنا