گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » سیاسی » مجلس
ساعت : ۱۳:۰۷
شناسه : 261953
تاریخ : ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
توضیح علی مطهری درباره حواشی سخنرانی در گلپایگان+نامه به رئیس سازمان صداوسیما

علی مطهری با اشاره به انتشار ویدیویی از حواشی سخنرانی خود در گلپایگان، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

سخنرانی علی مطهری در دانشگاه اراک

علی مطهری با اشاره به انتشار ویدیویی از حواشی سخنرانی خود در گلپایگان، توضیحاتی را در این باره ارائه کرد.

به گزارش افق نیوز/ علی مطهری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«در سخنرانی گلپایگان به مناسبت عید غدیر حدود ۵۰ دقیقه درباره حدیث غدیر و مسئله امامت صحبت کردم و بعد حدود یک ربع درباره مسائل روز و پاسخ به سوالات. آن شخصی که در ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی بعد از آنکه من تریبون را ترک کردم با تندی می‌گوید چرا درباره غدیر صحبت کردی و باید درباره گرانی پراید صحبت می‌کردی، می‌توانست قبل از آنکه صحبت من تمام شود سوال خود را شفاهاً یا کتباً مطرح کند اما چون هدف او و همکارانش تهیه آن ویدئو بود، بعد از آنکه من پایین آمدم نمایش خود را اجرا کرد و البته پاسخ درخور را دریافت نمود. هر کس ویدیو را کامل ببیند به سخافت انتقاد او که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی اذعان می‌کند ولی همه می‌دانیم که ویدیو را همراه با شیطنت‌هایی منتشر می‌کنند، از جمله صحبت از روحانیِ همراه من به میان آوردند، در حالی که من روحانیِ همراه نداشتم و وی یکی از حضار بود که به اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق عکس‌العمل نشان داد.

صدا و سیما هم در بخش خبر ۲۰ و ۳۰ مانند همیشه ویدیو را تقطیع شده و هدفدار و ناجوانمردانه پخش کرد و انتقاد آن شخص را صرفاً مسئله گرانی پراید اعلام کرد نه این سوال عجیب که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی؟ و بعد نصیحت کرد، در حالی که خود صدا و سیما نیاز به نصیحت دارد.

البته انتشار این ویدئو توسط آقای رسایی همه ابهامات را برطرف می‌کند.»

نامه اعتراضی مطهری به رییس سازمان صداوسیما

نایب رییس مجلس همچنین در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما پخش ویدیوی مربوط به حواشی سخنرانی خود در گلپایگان را مغرضانه و هدفدار توصیف کرد و خواستار اختصاص میزان دو برابر زمان برای جبران آن شد.

متن نامه مطهری به علی عسکری به این شرح است:

«با سلام، در بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه ۲ آن سازمان در روز جمعه ۹ شهریور، بخشی انتخاب‌شده از یک ویدئوی فضای مجازی در ارتباط با سخنرانی اینجانب در گلپایگان در روز عید غدیر، به صورت مغرضانه و هدفدار پخش شد که در شأن این سازمان نبود. صدا و سیما به جای آنکه فردی را که در قالب یک نمایش برای تهیه ویدئو، با تندی اعتراض می‌کند که چرا در روز عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی محکوم کند، او را صرفاً به عنوان معترض گرانی پراید محق جلوه می‌دهد و طرف مقابل را محکوم می‌کند. در واقع یک بازیگر سیاسی را منتقد اقتصادی معرفی می‌کند و به نفع او رأی صادر می‌کند. این که بخش سیاسی و خبر صدا و سیما در اختیار جناب‌عالی نیست و از جای دیگر دستور می‌گیرد رافع مسئولیت شما نیست و باید پس از چندین ماهی که از ریاست جناب‌عالی می‌گذرد تسلط لازم را بر این بخش پیدا کرده باشید.

لازم است بخش خبری مذکور طبق ماده واحده مصوب ۲۳/ ۳/ ۱۳۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزان دو برابر زمانی که صرف وارونه جلوه دادن واقعیت کرد، برای جبران آن اختصاص دهد. متن پیوست جهت استفاده ارسال می‌گردد.

با تقدیم احترام علی مطهری»