گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » حمل و نقل و راه
ساعت : ۲۳:۰۵
شناسه : 262001
تاریخ : ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
مدیرعامل فرودگاه‌ها: انجام کار سالم در ایران هزینه زیادی دارد

مدیرعامل شرکت فردگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیریت کنونی با اصول دینی متضاد است و حتی از فرآیند خلقتی که بر آن بنا شده تبعیت نمی‌کند.

رحمت‌الله مه‌آبادی

مدیرعامل شرکت فردگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مدیریت کنونی با اصول دینی متضاد است و حتی از فرآیند خلقتی که بر آن بنا شده تبعیت نمی‌کند.

به گزارش افق نیوز، رحمت‌الله مه‌آبادی در کنفرانس پرورش نسل آینده مدیران فرودگاهی اظهار کرد: متاسفانه واقعیت تلخی است که ایران علی رغم داشتن موقعیت مادی و غیرمادی، از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. سوء مدیریت در شکل خیلی آتشین که آنرا فساد مدیریتمی‌دانند. البته بنده دلیل این وضعیت را بی توجهی و کم اهمیتی به مدیریت می‌دانم.

وی افزود:هزینه کار سالم بسیار بسیار زیاد شده و این معضلی را که مدیریت حرفه‌ای و درست با آن مواجه است که هزینه کار درست و حرفه‌ای بسیار زیاد شده است.

وی تصیح کرد: امروز متاسفانه واقعیت تلخ و پنهان نظام مدیریتی با آن مواجه است. مدیران آرمان طلب بیشتر مورد پرسشگری هستند و پرونده‌هایی که برای این مدیران نه به دلیل فساد بلکه به دلیل ایرادات قانونی تشکیل می‌شود بیشتر از مدیرانی است که کاری نکرده‌اند و تلاشی برای رفع مشکلات نداشته اند.

وی بیان کرد: شرکت فرودگاه‌ها نمونه‌ای از عینیت تاثیر مدیریت حرفه‌ای، معتقد به کار حرفه‌ای و… است. این وضعیت با حمایت وزیر راه و شهرسازی و تیم مشاوران حاصل شده است. این در حالی است که امروز ما به دلیل کار حرفه‌ای مواخذه می‌شویم و دلیل برگزاری جلسه امروز سپردن مدیریت به آیندگان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که مدیریت کنونی با اصول دینی متضاد است و حتی از فرآیندی خلقتی که بر آن بنا شده تبعیت نمی‌کند، اظهار کرد: تمامی آسیب صنعت اصل بی توجهی به مدیریت، شایسته سالاری و… بوده است.

مه‌آبادی  افزود: طی سه دهه اخیر مدیران بسیاری آمدند و رفتند و چیزی از خود به جا نگذاشتند.

وی با یادآوری این‌که در ۳.۵ سال اخیر برای اداره فرودگاه‌ها به درون اتکا کرده‌ایم، تصریح کرد: حاصل این اعتماد خرید ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در دوران کوتاه پسابرجام، اتمام همه طرح‌های نیمه تمام فرودگاهی، احداث ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح جدید، نوسازی و مدرن‌سازی سامانه‌های راداری، کمک راداری، امنیتی، نیروگاهی، باندها، عوامل میدان پروازی، پرواز فلا یت چک و… بوده است.

وی یادآور شد: سال ۵۴ تا ۵۷ حدود ۲۰۰۰ نیرو در فرودگاه‌ها استخدام شد، پیش بینی کردیم طی سال‌های ۸۴ تا ۸۷ حدود ۲۰۰۰ نیروی ارزشمند صنعت هوانوردی را از دست خواهیم داد. اصرار بنده در دوره وزیر قبلی برای مورد توجه قرار گرفتن این مسئله در نهایت منجر به عزل بنده شد.

وی تحقق خواسه‌های وزیر راه و شهرسازی برای تربیت مدیران بین المللی ایجاد ظرفیت برای نمایش توان مدیریت داخلی، رسیدن به توان عرضه خدمات مدیریتی در گستره منطقه‌ای، یافتن لیاقت، توان و ابزار کشور برای ارتقای جایگاه ناوبری هوایی ایران و … را از اقدامات شرکت فرودگاه ها طی چند سال اخیر عنوان کرد.

منبع: تسنیم