گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۷:۲۲
شناسه : 262076
تاریخ : ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
اتحادیه اروپا با قطع کمک های آمریکا به آنروا مخالفت کرد

اتحادیه اروپا روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از اقدام واشنگتن مبنی بر قطع کمک های مالی خود به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) ابراز تاسف کرد و صراحتا اعلام کرد که با آن مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری’ال.پی.ان انفو’، به دنبال اقدام آمریکا مبنی بر قطع کمک های مالی خود به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی که با انتقادهای جهانی نیز همراه بود، اتحادیه اروپا نیز با این تصمیم مخالفت کرد.
بروکسل با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد، اتحادیه اروپا از این اقدام آمریکا بسیار متاسف و با آن مخالف است. اتحادیه اروپا به همراه سایر کشورهای و شرکای خود، به کمک به آوارگان فلسطینی ادامه خواهد داد.
در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان بیش از سایر کشورهای اروپایی مخالفت خود را با این اقدام آمریکا اعلام کرده است.
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در واکنش به این تصمیم، از همتاهای اروپایی خود خواسته است تا باافزایش کمک های مالی خود، جای خالی امریکا را پر کنند.
در همین راستا، وزارت خارجه بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به مشکلات کنونی مالی آنروا، دولت بلژیک سهم سالیانه خود را در اسرع وقت پرداخت خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه بلژیک گفت: سهم کمک های مالی بلژیک به انروا در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶٫۳ میلیون یورو است که پرداخت خواهد شد.
بلژیک درسال ۲۰۱۷ کمک مالی اضافی به ارزش ۱۰٫۳ میلیون یورو به آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطین پرداخت کرده بود.
آمریکا ۲۳ ژانویه (۳ بهمن ماه) اعلام کرد که این کشور کمک سالانه ۶۵ میلیون دلاری خود را به آژانس آنروا به تعلیق در می آورد.
رژیم صهیونیستی نیز پیشتر خواستار انحلال این نهاد و انضمام آن به کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل متحد شده بود.
رژیم صهیونیستی در نظر دارد با انحلال آنروا، مسئله آوارگان فلسطینی و حق آنها برای بازگشت به سرزمین خود را از بین ببرد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این اذعان کرده بود که آنروا یک نهاد ضد اسرائیل است، چرا که مساله آوارگان فلسطینی را زنده نگه می دارد.