گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دولت » سیاسی » ویژه
ساعت : ۱۳:۰۸
شناسه : 262242
تاریخ : ۱۳ شهریور ۱۳۹۷
هنوز از سوی بانک مرکزی در مورد نرخ رسمی ارز اختصاصی به دانشجویان پاسخی داده نشده هنوز از سوی بانک مرکزی در مورد نرخ رسمی ارز اختصاصی به دانشجویان پاسخی داده نشده

در حال حاضر با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال جاری به توافق رسیده‌ایم که بر این اساس دانشجویانی که قانوناً به آنها ارز دانشجویی تعلق می‌گیرد توسط سازمان امور دانشجویان اطلاع‌رسانی لازم اتخاذ شده ارز خود را دریافت کنند.

به گزارش افق نیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر با بانک مرکزی در خصوص تخصیص ارز دانشجویی در شش ماهه اول سال جاری به توافق رسیده‌ایم که بر این اساس دانشجویانی که قانوناً به آنها ارز دانشجویی تعلق می‌گیرد توسط سازمان امور دانشجویان اطلاع‌رسانی لازم اتخاذ شده ارز خود را دریافت کنند.

وی افزود: برخی دانشجویانی که در سامانه اختصاصی این موضوع ثبت‌نام کرده‌اند ارز خود را دریافت و برخی دیگر هم در حال دریافت هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در نرخ ارز به وجود آمده برای تخصیص ارز دانشجویی در شش ماهه دوم سال از بانک مرکزی تقاضا کرده‌ایم که همانند شش ماهه اول سال جاری ما را حمایت کنند.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز از سوی بانک مرکزی در مورد نرخ رسمی ارز که قرار است به دانشجویان تخصیص پیدا کند پاسخی داده نشده و اصرار ما این است که ارز دانشجویی را میان مجموعه‌های ضروری کشور در نظر گرفته و امیدواریم این کار انجام شود.