گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس » ویژه
ساعت : ۱۶:۵۹
شناسه : 262381
تاریخ : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
تحریم های آمریکا زمینه‌ساز پوست‌اندازی اقتصاد ایران است تحریم های آمریکا زمینه‌ساز پوست‌اندازی اقتصاد ایران است

رییس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا‌ گفت: ‌تحریم های ناعادلانه آمریکا زمینه‌ساز آسیب‌شناسی و پوست‌اندازی اقتصاد کشور است.

به گزارش افق نیوز/ کاظم جلالی امروز – چهارشنبه – در دیدار اعضای سفارت، نمایندگی و کنسولی ایران با پارلمان اروپا که در محل سفارت جمهوری اسلامی در بلژیک برگزار شد، تاکید کرد: در شرایط فعلی باید با بررسی تهدیدها آنها را به فرصت تبدیل کنیم.‌
وی صحبت از مذاکره مجدد با آمریکا درباره برجام را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی باید با بررسی تهدیدها آنها را به فرصت تبدیل کنیم و زمینه از بین بردن ضعف های کشور را با اراده ملی پدیده آوریم.
نایب رییس اتحادیه بین المجالس جهانی با بیان این که در عرصه ملی همه باید پای منافع ملی بایستیم، یادآور شد: وقتی در خارج از کشور به عنوان سفیر، نماینده و یا هیات پارلمانی حضور پیدا می کنیم همه ما باید پیگیر منافع ملی باشیم.
جلالی افزود: در شرایط فعلی می‌توان اقتصاد کشور را آسیب شناسی کرد و بر اساس آن نواقص اقتصادی کشور از جمله وابستگی به درآمدهای نفتی را برطرف کرد.
پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک نیز در این دیدار به شرایط مثبت جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم فضاهای موجود برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور در جامعه جهانی را پیدا کنیم تا اهداف خود را در این فضاها به پیش ببریم.
وی ادامه داد: در راستای پیگیری مناسبات و تعاملات دو جانبه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی تمهیداتی اتخاذ و در این راستا دیدارهایی از مجموعه های صنعتی در اروپا انجام شده است و پیگیری‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا به منظور دیدار با مسئولان سیاسی و مقامات این پارلمان به بلژیک سفر کرده است.
دیدار و گفت و گو با نخست وزیر و رییس پارلمان منطقه فلاندرز بلژیک، وزیر امور خارجه و رییس مجلس لوکزامبورگ از برنامه های سفر این گروه پارلمانی است.
کاظم جلالی نماینده تهران، غلامرضا تاجگردون عضو هیات و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، کمال دهقانی فیروزآبادی عضو هیات و نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، سیامک مره صدق عضو هیات و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، مهدی فرشادان عضو هیات و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و زهرا ساعی عضو هیات و عضو کمیسیون اجتماعی از اعضای گروه پارلمانی ایران هستند.