گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دولت » سیاسی
ساعت : ۱۷:۵۵
شناسه : 262395
تاریخ : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
کلانتری: ایران تا ۵ هزار سال دیگر هم آب دارد به شرطی که مدیریت کنیم

معاون امور تعاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در دولت دو دیدگاه بر سر مدت زمانی که ایران می تواند آب داشته باشد به ۴هزار و ۹۵۰ سال می رسد.

به گزارش افق نیوز، سید حمید کلانتری در همایش تخصصی اقتصاد تعاون کشاورزی روستا با اعلام این مطلب افزود: کارشناسان درباره میزان آب کشور اعداد متفاوتی ارائه داده اند، یکی اعلام کرده که تا ۵۰ سال و دیگری اعلام کرده که تا ۵ هزار سال آب داریم.

وی تصریح کرد: البته هر دوی این دیدگاه‌ها می تواند درست باشد به شرط اینکه مدیریت مصرف آب را رعایت کنیم.بدون تردید با رعایت این شرط می توانیم تا ۵ هزار سال هم آب داشته باشیم. برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیازمند توسعه بخش تعاون هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: بهره وری در مدیریت آب در بخش کشاورزی نیازمند تدبیر جمعی است.

وی افزود:توسعه تعاونی در زمینه فعالیت کشاورزی گلخانه ای می تواند تا ۱۵۰درصد به نفع کشاورزان باشد اما فعالیت انفرادی هر کشاورزی به صورت گلخانه ای فقط به نفع دلالان تمام می شود.

کلانتری گفت:در حوزه فعالیت های روستایی نیز نیازمند ایجاد تعاونی هستیم تا بدین ترتیب بستر تسهیل تولید و صادرات را برای روستائیان مهیا کنیم.

وی افزایش بهره وری در کشاورزی را نیازمند توسعه بخش تعاون دانست و گفت: توسعه تعاونی در زمینه کشاورزی گلخانه ای می تواند تا ۱۵۰ درصد به نفع کشاورزان باشد اما فعالیت انفرادی در این بخش به نفع دلالان تمام می شود.